Hamilton nyert Monacóban, a pálya hozta helyre a Mercedes bakiját
2019. május 26. 14:38
Ahogyan a hét korábbi részében, közvetlenül a 2019-es Monacói Nagydíj előtt is minden a május 20-án elhunyt háromszoros világbajnok Niki Laudára való emlékezésről szólt, a versenyzői parádén a pilóták egyaránt piros sapkában feszítettek, ahogy a Mercedes szerelői is abban ügyködtek a piros glóriával felvértezett W10-esek körül a rajtrácson. Lewis Hamilton a versenyre lekoppintotta Sebastian Vettelt, és szintén Lauda egyik korábbi sisakfestésével indult csatába harmadik győzelméért a hercegségben.
A rajtot mindkét Ezüstnyíl jól kapta el, a második helyről elrugaszkodó Valtteri Bottas nem volt veszélyes csapattársára, a harmadik helyről támadó Max Verstappen rá viszont annál inkább, nem sokon múlt, hogy a Red Bull első szárnya elcsípje a finn Mercedesének hátulját. A mezőny rendben eljött, mindössze Kimi Räikkönennek akadt gondja hátrébb, a pálya leglassabb kanyarjában összekoccant Lance Stroll-lal.
Az élen a Hamilton-Bottas-Verstappen-Vettel négyes fogat hamar meglépett az üldözőktől, akiket a nagyot rajtoló Daniel Ricciardo vezetett. Az izgalmakat hátrébb az elbaltázott időmérő után csak a 15. helyről rajtoló Charles Leclerc szolgáltatta, rögtön javított egy pozíciót, majd a Grand Horel hajtűben elment Lando Norris mellett. Ezután azonban beragadt Romain Grosjean Haas-Ferrarija mögé, többször benézett a francia mellé a Rascasse-ban, majd a 7. körben egy bravúros előzéssel elment mellette ugyanitt. Leclerc azt hitte, hogy megtalálta azt a helyet a pályán, amelyen sorban levadászhatja az ellenfeleket, de már a soron következőbe, Nico Hülkenbergbe beletörött a bicskája.
A Renault pilótáját is a Rascasse-ban próbálta megelőzni, azonban túl szűken fordult, elcsípte a belső falat, amitől defektet kapott.
Ez volt az a momentum, ami alaposan megbolygatta a versenyt, Leclerc ugyanis egy teljes kört ment defektes kerékkel, eközben teleszórva a pályát törmelékkel. Az autója olyan mértékben sérült, hogy nem sokkal később feladta a futamot.
A versenyirányításnak nem volt más választása, be kellett küldeni a biztonsági autót. Az élmezőny azonnal a bokszba hajtott, a vezető Hamilton és Bottas közepes, mögötte Verstappen és Vettel kemény gumit kapott. A Mercedes kénytelen volt dupla kerékcserét végrehajtani, ami ezúttal is jól ment,
a Red Bull azonban így is gyorsabb volt, ráengedte Verstappent Bottasra, a két autó össze is ért a bokszutcában, amelynek végéhez a holland ért el előbb.
Még a Safety Car alatt a harmadik helyre visszaeső Bottas lassú defekt miatt újra kereket cserélt, a közepes helyett keményet kapott, de csak egy újabb pozíciót bukott Vettellel szemben.
Az újraindítás után nem sokkal érkezett is a felügyelők döntése,
Verstappen 5 másodperces büntetést kapott veszélyes kiengedésért, amelyet vagy a következő kerékcseréjénél tölthet le, vagy a verseny végén hozzáadhatják az idejéhez.
Normális esetben utóbbi lett volna a helyzet, az élmezőny egy cserével kalkulált, egy dolog zavarhatott csak be, az eső, amelyet 90%-os valószínűséggel jósoltak a versenyre, és többször el is kezdett cseperegni, végül azonban soha nem érkezett meg.
A folytatásban a legnagyobb kérdés az volt, hogy végig bírják-e Hamilton gumijai a versenyt, hamar nyilvánvalóvá vált ugyanis, hogy
a Mercedes elrontotta a keverékválasztást, amikor a hátralevő 69 körre a kemény helyett a közepes keveréket adták az ötszörös világbajnoknak.
Hamilton időről időre jelentkezett a csapatrádión, folyamatosan azon aggódva, hogy nem fog tudni végigmenni, egy idő után pedig
már-már hisztérikusan szólt a versenymérnökének, Peter Bonningtonnak, közölve, hogy „csoda kell” ahhoz, hogy ne veszítsék el a versenyt.
A Mercedes pilótája nagyon óvta a gumikat, a verseny nagy részében olyan tempót diktált, amelynél még a mezőny hátsó részében levők is jobbra voltak képesek.
Verstappen a büntetése miatt nehéz helyzetben volt, árnyékként követte őt Vettel és Bottas, ezért mindenképpen meg kellett előzze Hamiltont, ha egyáltalán a dobogóra fel akart férni. Ehhez egyszer, a 78 körös futam 76. körében került igazán közel – noha a Grand Hotel hajtűben már be-benézett az ötszörös világbajnok mellé – ekkor az alagút utáni sikánnál szánta el magát, és bevetődött a Mercedes mellé. Hamilton az utolsó pillanatban vette őt észre, az ütközést azonban már egyikük sem tudta elkerülni,
Verstappen autójának első szárnya hozzáért a W10-es bal hátsó kerekéhez, óriási szerencse volt, hogy mindketten megúszták, egyikük autója sem sérült.
Noha a holland az utolsó előtti körben ismét ott loholt a Mercedes sarkában, többet nem kísérletezett, bejött a második helyen, az öt másodperces büntetéssel azonban visszaesett a negyedikre. Nyugodtan kijelenthető, hogy
a Mercedes elrontott taktikája szinte bármelyik másik helyszínen végzetesnek bizonyult volna, a monacói pálya sajátosságai miatt Hamilton azonban meg tudta tartani az első helyet.
Tavaly Daniel Ricciardónak úgy is sikerült mindez, hogy 160 lóeróvel kevesebb állt a rendelkezésére, az egyik leghíresebb védekezést pedig Ayrton mutatta be Monacóban 1992-ben, a nála körönként másodpercekkel jobb tempóra képes Nigel Mansell támadásait verve vissza a célig.
„Talán ez volt az eddigi legnehezebb versenyem” – mondta Hamilton, mielőtt ismét megemlékezett Niki Laudáról.
A gumijaim teljesen elfogytak, olyan volt, mint 2007-ben Sanghajban, amikor a McLaren nevetségesen sokáig kint tartott. Nagyszerű volt a közönség, mint mindig, remélem, nem volt unalmas.
Noha Hamilton a rádióban számtalanszor mondta, hogy nem fogja kibírni a versenyt, utólag már úgy nyilatkozott, nem akart kijönni ő sem a bokszba. „Nagyon feszült volt, kizárt volt, hogy kijöjjek [még egy kerékcserére].
Megtanultam a leckét, pár évvel ezelőtt kijöttem a bokszba, és elvesztettem a versenyt, úgy voltam vele, vagy összetöröm, vagy célba hozom az autót.
Tényleg, már szinte semmi futófelület nem volt a gumikon, nagyon alulkormányzott volt. Végül is ez rossz gumiválasztás volt, össze is koccantunk a sikánnál, de ettől függetlenül a csapat hihetetlen munkát végzett, emlékezetes, amit elértünk az első hat verseny során. Nagyon büszke vagyok, hogy ennek a tagja lehetek.”
Noha a csata Verstappen és Hamilton között zajlott, valójában a holland büntetésének tényétől kezdve Vettel érezhette magát a dobogó második fokán. „Nehezen kezelhető verseny volt, de Monacóban mindig történhet valami, és ma így is alakult. Max kiállása hihetetlenül jól sikerülhetett, láttam is, ahogy ő és Bottas összeérnek a bokszutcában. Ez jó esélyt adott nekünk, hogy kihasználjuk Valtteri defektjét. Onnantól próbáltunk nyomást helyezni Maxra a büntetése után, és lőtávolban maradni.
A vége felé kissé küszködtem a gumikkal, de szerintem Max és Lewis volt a legnehezebb helyzetben. Trükkös verseny volt, de remek eredményt értünk el, nagyon sok munka vár ránk,
mert nem vagyunk elég gyorsak ezekkel a srácokkal szemben.”
Bottas már szombaton, a pole pozíció elvesztése után is csalódott volt, a harmadik hely pedig ha lehet, még ennél is nagyobb érvágás volt a világbajnoki címre hajtó finnek. „Elkeserítően alakult a hétvégém, szerintem megvolt a tempóm, és jól is éreztem magam az autóban. Tegnap apró különbségek döntöttek, és ezek ma megnehezítették a napot. Max elém került a bokszutcában, nem hagyott helyet nekem, ezért defektet kaptam, aztán beragadtam. Olyan volt, mint egy vasárnap délutáni kocsikázás.”
A mezőny hátsóbb régióiban jóval eseménydúsabb verseny zajlott, még a futam elején, Leclerc balul sikerült előzési kísérlete után
Antonio Giovinazzi forgatta meg Robert Kubicát a Rascasse-ban, ezzel a Forma-2-es futamon látotthoz hasonló, annál jóval rövidebb ideig tartó dugót okozva
(Hülkenberg, Russell és Leclerc is kénytelen volt megállni a pályán). Giovinazzi 10 másodperces büntetést kapott az esetért. A folytatásban Räikkönen újra összekoccant Stroll-lal a hajtűben, a 40. kör után pedig Sergio Pérez és Kevin Magnussen alagút utáni csörtéje borzolta a kedélyeket, a mexikói hiába előzött a sikánnál, a dán levágta a kanyart, amiért később nem büntették meg.
A leggyorsabb körért járó pontot az ötödik helyen végző Pierre Gasly zsebelte be, aki a biztonsági autós fázis alatt nem jött ki kerékcserére, helyette később váltott közepes gumira, majd a hajrára pozícióveszteség nélkül feltehetett egy lágy szettet, amivel nem volt ellenfele az extra pontért vívott csatában.
A verseny egyik legnagyobb nyertese ezúttal a Toro Rosso lett, kettős pontszerzést könyvelhetett el a bikások fiókcsapata, a lágy gumikat 32, illetve 40 körig pátyolgató Danyiil Kvjat és Alex Albon a hetedik és a nyolcadik helyen zárt.
A kilencedik helyre a hétvégi tempója alapján ennél jóval többre hivatott Haasszal Romain Grosjean fért be, míg az utolsó pontszerző hely a nagyot rajtoló, a Safety Carral annál nagyobbat veszítő Daniel Ricciardóé lett.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.09.20. - 11:30Singapore Grand Prix - 1st Practice |
2024.09.20. - 15:00Singapore Grand Prix - 2nd Practice |
2024.09.21. - 11:30Singapore Grand Prix - Last Practice |
2024.09.21. - 15:00Singapore Grand Prix - Qualification |
2024.09.22. - 14:00Singapore Grand Prix - Race |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Monacói Nagydíj élő közvetítésében! Ez a szezon egyik, hanem a legnehezebb versenyen, előzni szinte lehetetlen, ma viszont több pilótának is javítania kellene majd a rajtpozícióján.
Erről és más érdekes témákról is szó esik az Egyforma vlog e heti adásában.
Jelmagyarázat:
Várható gumistratégiák (zölddel a bokszkiállások várható intervallumai)
Gumikeverékek várható teljesítménye
Rendelkezésre álló gumiszettek (a halvány a használtat jelöli)
Időjárás-előrejelzés
Bokszkiálláshoz szükséges idő zöld zászló és VSC/SC-fázis esetén
VSC/SC-fázis valószínűsége 2007 óta
A Ferrari pilótája már az első szabadedzés óta Niki Lauda színeivel díszített sisakban versenyez Monacóban, vasárnapra Lewis Hamilton is újított, ő azt a mintát választotta, amit a korábbi háromszoros világbajnok a McLarennél használt.
A Mercedes emellett három helyen is jelképeket helyezett el Lauda tiszteletére: a kis piros csillag "örökké" az autón marad, a Danke Niki felirat és a pirosra festett glória elvileg csak Monacóban.
Nemsokára egyperces néma tiszteletadás is lesz.
A Mercedes csapatfőnöke híresen aggodalmaskodó a nyilvános megszólalásai során, most a Sky Sportsnak ő is elismerte, hogy ha az autói túljutnak az első néhány száz méteren, akkor a Mercedes a verseny esélyese.
A 2006-os Kínai Nagydíj óta ez az első alkalom, hogy Honda-motorral hajtott autó az első 3 rajtkocka egyikéről indul.
Felpezsdítheti a futam alakulását, ha eső érkezik Monacóba a verseny idején, erre a hivatalos előrejelzés szerint 90% az esély.
Monacóban lépni sem lehet a rajtrácson, ez Nico Rosberg szerint nehezen kezelhető a versenyzők számára, a Sky Sportsnak elmondta, ő zenével és meditációval próbálta kizárni a külvilágot. Max Verstappen szerint ez a játék része az F1-es Monacói Nagydíjon.
A Ferrari pilótája a csapat által elbaltázott tegnapi időmérő eredményeként csak a 15. helyről indulhat, neki mindenképpen előre kellene jönnie, de ez szinte lehetetlen. Tavaly Kevin Magnussen nagyot rajtolt itt, most az 5. helyről támadhatja Sebastian Vettelt.
Az előrejelzés egyelőre enyhe szemerkélést jelez, Hamiltonnak már azt mondta a mérnöke, hogy intermediate gumikra is szükség lehet.
Úgy tűnik, mindenki el tudta hagyni a rajtrácsot, a szerelők sietve igyekeznek levonulni a pályáról.
A Sky Sports riportere, Karun Chandhok szerint a tenger felől érkezik a város felé az eső.
Verstappen majdnem elkapta Bottat, de a finn pilóta nem hagyta magát. Leclerc egy helyet javított, és a 14. helyen halad. Verstappen, Vettel, Ricciardo, Magnussen, Gasly, Sainz, Kvjat, Albon a pontszerzők sorrendje.
A finn pilóta koccant Stroll autójával, és visszaesett a 17. helyre. Csak Kubica, Giovinazzi és Russell van mögötte.
A Ferrari pilótája a pályán előzte meg ellenfelét, bátor manőverrel a Grand Hotel hajtűben ment el a brit pilóta mellett. A 13. helyre jött fel.
A brit pilóta 1:17.129-cel az élen áll, 1 másodperc az előnye, már lehet használni a DRS-t is. Leclerc levágta a rajtnál az 1-es kanyart, de a sportfelügyelők nem is vizsgálják az esetet.
A Mercedes pilótája 1:16.720-szal diktálja a tempót, közben Leclerc próbál tapadni Grosjeanra, de vele nem lesz olyan könnyű dolga, mint Norris ellen.
A különbség 1,4 másodperc, de Bottasé a leggyorsabb kör 1:16.339-cel.
A visszajátszás szerint Leclerc a rajtnál megelőzte Grosjeant a pálya levágásával, de korrekt módon visszaengedte maga elé a francia pilótát, akit azóta is próbál megelőzni.
A monacói pilóta beragadt Grosjean mögé, egy komolyabb előzési lehetősége volt eddig az alagút végén, de nem kockáztatott. A hátránya már 27,8 másodperc Hamilton mögött. Vettel is össeszedett már 4,7 másodperc lemaradást, pedig most az övé a leggyorsabb kör 1:26.278-cal.
Pontos és kemény beszúrással a Rascasse-ban a Ferrari pilótája megelőzte Grosjeant és feljött a 12. helyre.
Leclerc ugyanazt próbálta eljátszani Hülkenberggel, amit Grosjean ellen is, de megpördült, visszajött Norris elé a 13. helyre, de fél körrel később defektet kapott, és óriási hátránnyal kell visszajönnie a bokszba kemény gumikért.
Ez Leclerc szerencséje a szerencsétlenségben, így visszaveheti majd a körhátrányát, amit a kerékcsere és a defekt miatt összeszedett.
A sportbírók takarítanak, közben a komplett élmezőny kijött kereket cserélni. Verstappen visszajött Bottas elé, a Mercedes pilótáját rászorította a falra, ebből büntetés is lehet.
Ez valószínűleg óvintézkedés a falhoz szorítás miatt, Bottas a 4. helyre jött vissza kemény keverékekkel. Hamilton közepessel vezet a keménnyel haladó Verstappen és Vettel előtt.
A Ferrari pilótájának autója megsérült a koccanástól Hülkenberggel és a defekt után csapkodó gumicafatoktól, de a mérnöke szerint nyomhatja a pedált, ha véget ér a Safety Car-fázis.
Monacóban sima ügy az újraindítás, természetesen meg sem próbált senki sem előzni. Hamilton 1,1 másodperccel vezet Verstappen előtt.
Giovinazzi kiforgatta Kubicát a Rascasse-nál, de Leclerc nem tudta kikerülni őket, kénytelen volt rostokolni, amíg Kubica arrébb nem állt az útból.
A Ferrarinál mindent megpróbálnak, ami az eszükbe jut, most talán az esőben reménykedve lágy gumikat adtak a hazai pályán versenyző pilótának, hátha fel tud zárkózni.
A rádión azt mondta, nagyon nehezen vezethető az autója. Hazai pálya ide vagy oda, Monacóban az utolsó helyen nincs sok értelme menni egy sérült Ferrarival.
Az FIA nemrég vizsgálatot indított Max Verstappen bokszutcai kiengedése miatt, és most bejelentették, hogy Antonio Giovinazzi és Robert Kubica Rascasse-beli koccanását is vizsgálják.
A Renault pilótája remekül rajtolt, feljött az 5. helyre, viszont az újraindítás után csak a 13. helyen halad közepes gumikkal.
A brit pilóta valószínűleg simán le tudná rázni Verstappent, de 8-9 tizedmásodperces előnnyel megy az élen, és a rádión aggodalmaskodik, hogy bajban van-e azért, mert mögötte mindenki kemény gumikkal halad.
A holland pilóta 5 másodperces időbüntetést kapott a bokszutcai ütközés miatt, ezt akkkor kell letöltenie, ha újra kiáll a bokszba, ha pedig nem, akkor hozzáírják az eredményhez. A gond az, hogy jelenleg a 2. helyen megy, és mozgó akadályt képez Vettel előtt.
Hamiltonnak spórolnia kell az autóján lévő közepes gumikkal, Verstappennek viszont meg kellene őt előznie ahhoz, hogy előnyt autózhasson ki a mögötte haladó Vettel és Bottas előtt.
Ezt mondták Hamiltonnak, a Sky Sports viszont úgy tudja, hogy kezd eloszlani az esőfelhő, és csökken a zápor esélye.
Nem a Williams táltosodott meg az utolsó helyen, Hamilton fogja vissza iszonyúan a tempóját. Verstappen fél másodpercre megy mögötte, a mérnöke ráhagyta, hogy támadja-e a Mercedest.
Giovinazzi közben 10 másodperces büntetést kapott Kubica kiforgatásáért.
A Red Bull nem csinált dupla kerékcserét a Safety Car előtt, a francia versenyző a 9. helyre jött vissza közepes keverékű gumikkal.
Verstappen viszont még mindig szorosan mögötte megy, de előzési pozícióba nem tud kerülni. A Mercedesben van tartalék a tempó tekintetében, de Hamilton nem akarja felszabadítani, mert még 48 kört kellene mennie ezzel a gumiszettel.
Sainz futotta a leggyorsabb kört 1:15.891-gyel, ő is most volt kint kereket cserélni. Ez is kellett ahhoz, hogy Kvjat előtt maradjon az orosz versenyző bokszkiállása után. Mindketten maradtak Ricciardo előtt, aki beragadt a 13. helyen a Safety Car alatt elvégzett kerékcseréjével.
Az 5. helyezett Alex Albon 8 másodpercre van Hamiltontól, de körönként 2-6 tizedet hoz a Mercedesen. Verstappen az 5 másodperces büntetésével akár még bajban is lehet.
A francia pilóta jóval később cserélt kerekeket az élmezőnynél (viszont közepeseken megy), de a hátránya már csak 18,7 másodperc Hamilton mögött. Ha az élmezőnynek kell még kereket cserélnie, akkor Gasly nyeregben lehet.
Csapattársa mögé jött vissza 9. helyre, közben az élmezőny utolérte az utolsó helyezett Kubicát, aki nem győzött elmenekülni a gyorsabb pilóták útjából.
A brit pilóta tovább panaszkodik, hogy "rossz gumikat" kapott, mérnöke viszont azt mondta, hogy eléggé magabiztosak a döntésük helyességében, mert más autókon is jól bírja a közepes abroncs.
Stroll 39 kört ment közepessel, Albon 40-et lággyal.
A thai pilóta új gumikkal 1:16.607-et futott, ezzel most ideiglenesen az övé a bónuszpont. A Sky Sports szerint Vettelnek szólt a mérnöke, hogy túlmelegszik a Ferrari, ha közel megy Verstappenhez.
Az alagút végén a sikánnál Pérez lényegében megelőzte a a 13. helyezett Magnussent, de a dán pilóta levágta a sikánt, és ellenfele előtt maradt. Jelezte is a rádión.
Sűrű forgalom alakult ki a 11. helyezett Ricciardo mögött, Hamilton is hamarosan utoléri őket.
Az élmezőnyben az első három pilóta viszonylag könnyen átfűzte magát a lekörözötteken, Bottast viszont Stroll csúnyán feltartotta.
Stroll egy korábbi pályalevágásért 5 másodperces büntetést is kapott, és Räikkönen is panaszkodott miatta, ezért:
A finn pilóta néhány kanyar alatt nagy hátrányba került Hamilton mögött a forgalom miatt, de rákapcsolt, és már ismét 5 másodpercen belül van, így Verstappent mögé kellene rangsorolni.
Grosjean a rajttól 51 kört tett meg lágy keverékű abroncsokkal a középmezőnyben, úgyhogy bár tényleg elég kopottnak tűnnek a közepesek a Mercedesen, valószínűleg ki fogják bírni a hátralévő köröket.
A holland pilóta 1 másodpercen belül halad a Mercedes mögött, de még egy gyenge próbálkozása sem volt az előzésre. Vettel sem tud közelebb kerülni, valószínűleg a hőmérsékletek miatt.
A brit pilóta egyre morcosabb az abroncsai állapota miatt, de mérnöke mondta neki, hogy ha ezt a tempót hozza, akkor nem lesz gond. Verstappen nagyon közel van hozzá.
A Mercedes pilótája lassú, de nem kirívóan lassú tempót diktál az élen, Gasly közben az 5. helyen 15 másodperc hátrányban van, közepes keverékű gumikkal ő sem tud számottevően közeledni hozzá.
Pérez továbbra is próbálja megelőzni Magnussent, de egy újabb próbálkozás után sem tud felülkerekedni ellenfelén.
James Vowles szólt a rádión, azt mondta Hamiltonnak, hogy bíznak benne, és meg tudja csinálni a rá bízott feladatot. 15 kört kell még kibírnia az élen a kopott abroncsokkal.
Gasly közben kiment a bokszba, lágy gumikat kapott, ezzel valószínűleg a leggyorsabb körre hajt majd.
A finn pilóta 1:15.163-at ért el, most 4,6 másodperc a hátránya Hamilton mögött, így az elméleti 3. helyen halad, de a sorban egyelőre a 4. helyezett, mert Verstappen továbbra is támadja a csapattársát.
Lágy gumikkal 1:14.567-et ért el, ezzel egyelőre teljesíti a küldetést, ami miatt kihívták egy extra kerékcserére. Tartja az 5. helyet.
A pályán két elméleti előzési pont van, az alagút végi sikán és a Rascasse előtt, de a Red Bull egyik helyen sem tud még igazán szélárnyékba sem kerülni. Pedig, körülbelül most kellene előznie, hogy az 5 másodperces előny kiautózására legyen esélye.
A rádión megengedték Verstappennek, hogy feltekerje a motorját.
Hamilton viszont figyel, hogy még véletlenül se hagyja szabadon a belső ívet, így az előzésre ott nincs esély. Verstappen ráadásul az uszodában le is vágta a sikánt, de csak párszáz méter erejéig kerül nagyobb hátrányba.
A francia pilóta 1:14.279-cel tovább javította a leggyorsabb kört, de a körrekordot még nem tudta átvenni. Verstappen továbbra sem bír Hamiltonnal.
A Haas pilótája 5 másodperces időbüntetést kapott a bokszutcai záróvonal átlépése miatt, de 13 másodperc az előnye Ricciardo előtt, így megtarthatja majd a 9. helyét.
Óriási szerencséje van Hamiltonnak, hogy nem kapott defektet, és Verstappennek is, hogy nem tört le az első szárnya. Változatlan sorrendben mennek tovább.
A brit pilóta győzelméhez aligha férhet kétség, tovább növelte az előnyét a világbajnoki pontversenyben, miután csapattársa, Valtteri Bottas csak a 3. helyezett lett. A 2. helyen Max Verstappen ért célba, de 5 másodperces időbüntetése miatt csak a 4. lett, így a dobogó második fokát Sebastian Vettel örökölte meg.
Az 5. helyezett Pierre Gasly lett Carlos Sainz, Danyiil Kvjat, Alex Albon, Romain Grosjean és Daniel Ricciardo mögött.
Ezzel most köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!