A termelőket sújtja az új agrártörvény

Vágólapra másolva!
Kevesebbet fizet tojás-beszállítóinak a Metro azért, hogy egy akcióban a korábbi beszerzési árnál olcsóbban tudja értékesíteni azokat. A hipermarket az új agártörvény miatt döntött így, ugyanis az tiltja a beszerzési ár alatti értékesítést. A tojástermelők szerint őket sújtja az új törvény, holott a jogszabály célja éppen a termelői pozíciók javítása volt - írja a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

Mint arról az [origo] korábban beszámolt, a napokon belül hatályba lépő agrárpiaci rendtartásról szóló törvény a gazdálkodók védelmében megtiltja, hogy a kereskedők az agrártermékeket a beszerzési ár alatt adják el.

Kevesebb akciós termék lesz a boltokban/uzletinegyed/hirek/hazaihirek/20030312megszunnek.html

A Metro a szabályozási változtatásokra hivatkozva már közölte több tojástermelő beszállítójával, hogy csökkenti a korábbi megállapodás szerinti vételárat - mondta a Világgazdaságnak Földi Péter, a Baromfi Terméktanács (BT) mezőgazdasági titkára. A Metro az új jogszabályi követelményeknek nem az akciós ár növelésével, hanem a szerződéses ellenérték csökkentésével akar megfelelni - állítja a BT.

Földi Péter szerint a termelők az üzleten tojásonként várhatóan egy forintot buknak, mivel a Metro a 11,50-os vételárat a 10,50-os akciós árszintre kívánja mérsékelni.

Jaross Tamás, a Metro Holding Hungary vezérigazgatója ugyanakkor az akciót azzal magyarázta, hogy a több termelőtől vett akciós tojás az átlagosnál kisebb méretű, a kereskedelemben ismert legkisebb szabvány, ezért lehetett alacsonyabb beszerzési árat elérni.

A termelői érdekképviseletek véleménye szerint a tojástermelők a Metro mostani lépésére akkor reagálnának helyesen, ha nem szállítanának neki árut.