Kínai ruhában járnak a vidéki gyerekek

Vágólapra másolva!
Magyarországon elsősorban a vidéki kisvárosokban és falvakban élők jelentik a távol-keleti üzletek tipikus vevőkörét. Az üzletek vásárlói főként középosztálybeli, átlagos jövedelmű fiatal nagycsaládosok - írja a Népszabadság a Gfk Piackutató intézet elemzését idézve.
Vágólapra másolva!

A kutatás eredményei szerint a távol-keleti üzleteknek elsősorban a bébi- és gyermekruházattal érdemes foglalkozniuk, ugyanis a gyerekek nagy éves ruhaszükséglete miatt a fizetőképes vevők nagy része az olcsó beszerzési csatornákat választja. A kínai boltok piaci előnyét növelheti, hogy a más boltokban kínált ruhák nagy része is a Távol-Keletről származik.

A ruházati cikkek mellett a bútorkereskedelemben is egyre nagyobb szerephez jutnak a távol-keletiek. A vám nélkül, csupán az áfa megfizetésével behozható olcsó bútorok komoly verseny elé állítják a gyártókat - írja a Népszabadság.