Megvan a Zsolnay új vezérigazgatója

Vágólapra másolva!
A pécsi közgyűlés Péterné Marosi Katalint választotta az önkormányzati tulajdonú Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatójává csütörtökön. A korábban egy beremendi központú építőanyag-gyártó vállalat kereskedelmi igazgatójaként tevékenykedő szakembert 23 pályázó közül találta a legmegfelelőbbnek a testület. Péterné Marosi Katalin Munkakörét 3 éven át töltheti be.
Vágólapra másolva!

Az önkormányzat azt követően írt ki pályázatot a gyár vezérigazgatói posztjának betöltésére, hogy a közgyűlés január 24-én úgy döntött: kezdeményezi a korábbi vezető, Kovács Gyula munkaviszonyának megszüntetését.

A pályázati kiírás szerint az új vezérigazgató feladata a manufaktúra stratégiai, operatív és szakmai irányítása mellett a hatékonyság és eredményesség jelentős mértékű növelése, a társaság középtávú, 2013-ig szóló stratégiájának kidolgozása, megvalósítása, továbbá a 2010-es pécsi Európa Kulturális Fővárosa (EKF) projektben való aktív részvétel lesz.

Tasnádi Péter korábban utalt rá: a manufaktúra 2006-ban és 2007-ben sem teljesítette az üzleti tervben vállalt kötelezettségeit. A cég vezetése tavaly például 320 millió forint nyereséget tűzött ki célul, ehelyett 180 millió forintos veszteséggel zárta az évet. Hozzátette, hogy az önkormányzat közgyűlése tavaly decemberben döntött arról, hogy 700 millió forintot fordított a cég korábbi 1,5 milliárd forint adósságainak csökkentésére. Erre azért volt szükség, hogy a gyár ne kerüljön ismét az állam tulajdonába, és elháruljanak az akadályok a manufaktúra területére tervezett Zsolnay kulturális negyed megvalósítása elől.

Kovács Gyula 2000 óta állt a nagy múltú, jelenleg mintegy 300 embert foglalkoztató és évente több mint 300 tonna készterméket előállító manufaktúra élén, amely állami kézből 2006-ban került a pécsi önkormányzat tulajdonába.

A vezérigazgató a veszteségek okaként korábban a világ porcelánpiacára jellemző visszaesést, az olcsó tömegtermékek térhódítását, s egyebek mellett a pécsi manufaktúra magas energia költségeit említette, amelyek miatt a vállalat a termékeit az eladási árhoz viszonyítva aránytalanul nagy ráfordítással tudja csak előállítani.

A manufaktúra az utóbbi években nemcsak termékei, hanem az Európa Kulturális Fővárosa (EKF) program kapcsán is időnként a közvélemény érdeklődésének középpontjába került. A program egyik kulcsprojektje a Zsolnay kulturális negyed, melynek úgy csinálnak helyet, hogy a termelést a gyár keleti csücskébe költöztetik. Ennek előkészítése a közelmúltban megkezdődött.