Arculatot vált a CIB Bank

Vágólapra másolva!
Júliustól új arculattal jelenik meg a CIB Bank. Az arculatváltás célja, hogy az Intesa Sanpaolo bankcsoport külföldi érdekeltségei a világ minden pontján csoportként is felismerhetővé váljanak.
Vágólapra másolva!

A CIB Bank július 1-jén megkezdte központi épületeinek és fiókjainak az arculatváltással összefüggő átalakítását. Július 14-én nagy és átfogó imázskampányt indít, hogy a közvéleménnyel is megismertesse új arcát. A pénzintézet célja az, hogy szeptemberre minden fontos feladatot lezárjanak.

Az arculatváltásról szóló döntés kapcsán az Intesa Sanpaolo vezetősége szem előtt tartotta, hogy az adott üzleti környezetben már meggyökerezett és régóta jól ismert nevek megmaradjanak és csak a logó arculati megjelenése változzon. A leánybankoknak 2008 folyamán kell végrehajtaniuk a logóváltást.

Antik vízvezetéket ábrázol a logó

Az új embléma egy római vízvezetéket ábrázoló, többszínű piktogram. A vízvezeték szimbólum az összes leánybank logójában is megtalálható lesz. Az antik vízvezeték nemcsak a szilárdság és a technológiai fejlettség, hanem az élet, a bőség, a népek és kultúrák egyesülésének jelképe is. Szimbolikusan az Intesa Sanpaolo bankcsoport elkötelezettségét, a társadalom iránti felelősségét és nemzetközi elhivatottságát ábrázolja.

A vízvezeték szimbólumot a vörös-narancs keretbe foglalt kék, zöld és narancsszínű ívek keltik életre. Mindegyik szín a világunkat alkotó természetes elemek egyikét szimbolizálja. A narancs a Napot, az energiát, a zöld a növényeket, a természetet, a növekedést; az okker árnyalatai a földet, a homokot és a munkát, a kék a levegőt, a vizet és a tengert jelenti.

Jövőbe mutató mottót választott a bank

A CIB Bank márkanév betűi és színe a torinói Sanpaolo IMI eredeti logójából származnak: a Trajan betűkészletet a római Fórumon álló Trajánusz-oszlopon használt római betűk ihlették. Klasszikus, időtlen betűtípus, biztonságot és állandóságot fejez ki.

Az Intesa Sanpaolo csoport tagbankjai arculatváltásának másik fő eleme a minden leánycégre nézve egységes, de a helyi sajátosságoknak megfelelően lefordított cég-szlogen. A "Thinking ahead with you" nemzetközi mottó magyar fordítása: "Együtt, a jövőről."

Egymilliárd forintba kerül az arculatváltás

Mintegy egymilliárd forintba kerül a CIB Banknak az arculatváltás - mondta Török László vezérigazgató pénteki sajtótájékoztatóján. A CIB Magyarországon mintegy 180 helyszínen van jelen.

Török László a CIB Bank féléves előzetes adatait nem árulta el. Elmondta: azokról csak augusztusban számol majd be a bank. A CIB-csoport 8,6 milliárd forint adózás előtti eredménnyel zárta 2008. első negyedévét.

Az Intesa Sanpaolo ez év március 31-i mérlege alapján a bankcsoport mérlegfőösszege 605 milliárd euró volt. Az ügyfélhitelek állománya 362 milliárd eurót tett ki, az ügyfélbetétek összege 394 milliárd euró volt. Az összes ügyfélszám meghaladta a 18,4 milliót, ebből Olaszországon kívül 6,9 millió ügyfele volt a bankcsoprtnak.