Itt találja a válsággal kapcsolatos összes hírt!

A válságot eddig kevésbé megérző hipermarketek sem lehetnek nyugodtak: az idei év első negyedévében  a Tescóban árusított Cherokee-ruhák forgalma 26 százalékkal esett 2008 negyedik negyedévéhez képest - számolt be az International Supermarket News.

A Magyarország mellett Nagy-Britannia, Írország, Csehország, Szlovákiá, Lengyelország és Törökország Tescóiban forgalmazott Cherokee márka darabjaiból a tavalyi év utolsó három hónapjában 158 millió font, míg az idén januártól márciusig már csak 116 millió font értékben adott el az áruházlánc. (A márka teljes világméretű forgalma 467 millió fontról 345 millióra zuhant.)

Jelentős visszaesést regisztrált a Tesco az éves eladásokban is: a tavalyi pénzügyi év 644 millió fontos forgalmához képest a 2009-ben véget érő pénzügyi évben csak 560 millió fontot produkált a márka. A vállalat a későbbiekre újabb csökkenést valószínűsít.

Kelet-Európában 2006-ban kezdte el árulni a Tesco a Cherokee-árukat. A válság miatt a tervezett ázsiai megjelenés bizonytalanná vált.