Szigort sürget egy amerikai jegybankár, arculatváltásra készül a PSA-csoport

Vágólapra másolva!
A Fed kansasi egységének kormányzója kamatemelést sürgetett, Sarkozy francia elnök szerint a devizapiacon uralkodó egyensúlytalanságnak kellene véget vetni a fejlődés érdekében, Európa egyik legnagyobb autógyártója, a PSA-csoport pedig pénteken ismerteti az arculatváltásról szóló programját - derül ki a külföldi lapokból.
Vágólapra másolva!

Belátható időn belül szigorítani kell a monetáris feltételeken - jelentette ki a az amerikai jegybank szerepét ellátó Fed kansasi egységének vezetője. Thomas Hoenig a Reuters tudósítása szerint elmondta: az inflációs nyomás elkerülése érdekében 3,5 százalékos szint fölé kell vinni a jelenleg jelenleg nullához közeli szinten tartózkodó irányadó kamatot.

Az amerikai jegybankárok között héjának, azaz szigorú - inflációellenes - bankárnak tartott Hoenig bár pontos időpontot nem jelölt meg a kamatemelésre, csak azt jelezte, jobb lenne előbb, mint később, mert utóbbi esetben a munkaerőpiac bajba kerülhet és újabb válság alakulhat ki. Elemzők szerint ugyanakkor az év első felében nem várható, hogy a Fed növelné a kamatszintet.

A jelenlegi egyensúlytalan devizapiaci helyzet nem elfogadható - mondta Nicolas Sarkozy, aki a Financial Times idézett. A franci államfő szerint midenképpen rendezni kell a sorokat, ez nagyon fontos a G8-ba és a G20-ba tartozó országok számára. A mostaninál kiszámíthatóbb devizapiac segíthet abban, hogy az európai gazdaságok növelhessék versenyképességüket.

Kevesebb mint egy éven belül a Citroënről és a Peugeot-ról ismert PSA-csoport rebrandinget hajt végre, azaz megváltoztatja az eddigi arculatát. Philippe Varin vezérigazgató szerint a lépést az eladások és a jövedelmezőség növelését célzó vállalati programhoz tartozik. A Wall Street Journal szerint az autógyártó vállalat pénteken ismerteti terveit.

A Boeing megrendelései drasztikusan csökkentek a múlt esztendőben - írja a BBC. Az amerikai székhelyű vállalat 2008-ban még 662, tavaly viszony már csak 263 repülőgép gyártására kapott megbízást. Az úgynevezett nettó rendelésszám szerint - amely az időközben beérkezett törléseket is tartalmazza - 142 gép legyártását kérték a vásárlók. Ugyanakkor valamelyest javítja a képet, hogy a Boeing 2009-ben 481 gépet adott el, ami 28 százalékos növekedést jelent.