Autógyárakra fókuszál a Nav N Go

Vágólapra másolva!
Nagy autógyárakkal működik együtt, illetve folytat ígéretes tárgyalásokat a navigációs szoftvereket fejlesztő Nav N Go Kft. Az útvonaltervezésen kívül egyre több más szolgáltatást is kínálnak majd a cég programjaival futó készülékek.
Vágólapra másolva!

Új piacokat keres a navigációs szoftvert fejlesztő budapesti Nav N Go Kft., a hagyományos hordozható PNA készülékek helyett egyre inkább, az autóipar felé fordul: a próbálkozás sikeres, hiszen már több nagy európai, ázsiai és amerikai társasággal is megállapodásra jutott, illetve ígéretes tárgyalásokat folytat. Vahl Tamás, a társaság ügyvezető igazgatója elmondta, napjainkban hat-hét nagy szériás autó gyártójával dolgoznak együtt, közülük többel még csak tárgyalnak, illetve közös teszteket végeznek.

Megerősítette, céljuk az, hogy hamarosan az öt legnagyobb navigációs szoftvergyártó egyike legyenek. Erre minden esélyük megvan, hiszen időben váltanak, időben érkeznek az autópiacra, függetlenek, így bárkivel együtt tudnak működni. Hozzátette, az iparági előrejelzések szerint - amely trendek alakításában a Nav N Go is jelentős szerepet játszik fejlesztéseivel - öt-tíz év múlva már minden új személyautóban lesz a mainál jóval fejlettebb, több funkcióval rendelkező beépített navigációs eszköz, amelyeknek már csak az egyik szolgáltatásuk lesz az útvonaltervezés.

A jövő navigációs berendezése internet kapcsolatot (connected) is igénylő szolgáltatások segítségével folyamatos információáramlást biztosít, s ez újabb lehetőségeket nyit. Egy új felhasználási terület az autóbiztosítás lehet, hiszen a személyiségi jogok tiszteletben tartása mellett a berendezés alkalmas lesz arra is, hogy információkat rögzítsen a gépkocsi tulajdonosának vezetési stílusáról. Ennek alapján pedig a biztosító kiszámítja a díjat, ami eztán már nem az életkortól, márkától, teljesítménytől, lakóhelytől függ, hanem a balesetek szempontjából a legfontosabb tényezőtől, a vezetési stílustól.

A navigáció hosszabb távon a forgalomszervezést is segíti majd, hiszen ha sok autóban lesz ilyen berendezés, akkor egy központ, az egyedi útvonaltervezések alapján érzékeli, hol lesz a legnagyobb az utak terheltsége, s alternatív útvonalakat ajánl a közlekedés optimalizálására.

Segíthet a balesetek felderítésében is azzal, hogy ha például egy autóban kinyílik a légzsák, akkor erről információt küld a központba. Onnan, ellenőrizve az információt, megpróbálják felhívni a vezetőt, s ha nem érik el, akkor feltételezve, hogy beleset történt, kiküldik a helyszínre a mentőket és a rendőrséget.

A cég bevétele 2008-ban 8,35 milliárd forint volt, tavaly 7,7 milliárd forintot tett ki, míg az idén várhatóan 6,5-7 milliárd forint lesz. A cég két éve veszteséges volt, de tavaly már 1,4 milliárd forint volt az adózott eredménye, ami a tervek szerint az idén 500 millió forint lesz. Az árbevétel és a nyereség csökkenése összefügg a cég stratégiájának átalakításával, hiszen az autóipari fejlesztések időtartama hosszabb időre nyúlik.