Kémkedés a Renault-nál: kínai cég lehetett a végső megrendelő

Renault
Vágólapra másolva!
Kínai cég lehetett a végső megrendelője a Renault elektromos autóiról kilopott ipari titkoknak - állítja belső, céges informátoraira hivatkozva a Le Figaro. A lap szerint a francia titkosszolgálatok is ezt a felvetést tartják a legvalószínűbbnek.
Vágólapra másolva!

A Renault-botrányban kiadott belső információk a 2012 után piacra kerülő elektromos autók motorját és akkumulátorait érintették, a gyanú szerint a három felfüggesztett vezető még le nem védett ipari fejlesztéseket adott el olyan közvetítőknek, akik végül kínai partnereknek értékesítették a megszerzett információkat - értesült a Le Figaro.

A lap szerint a francia titkosszolgálatok is aktivizálták magukat az utóbbi évek egyik legnagyobb ipari kémkedési ügyével kapcsolatban, és a hivatalos szervek is a kínai szálon indultak el.

Az ipari kémkedési ügyről az AFP számolt be elsőként, még szerdán. A Renault sem hivatalos indoklást, sem pedig a felfüggesztett vezetők nevét nem közölte, a cég közleményéből az derül ki, hogy belső vizsgálat derített fényt a felfüggesztést kiváltó cselekményekre. A vállalat szóvivője at AFP francia hírügynökséggel annyit közölt, hogy az ügy 2010 augusztusáig nyúlik vissza. Nevük elhallgatását kérő források az AFP-nek akkor elmondták, hogy a vélt felelősök munkaszerződését felfüggesztették, fizetést nem kapnak, a belső vizsgálat pedig azt mutatta ki, hogy a cég érdekeit sértő módon kerültek ki információk a vállalattól.

A Renault egyik csúcsprojektjéről, a társaság fejlesztés alatt álló elektromos autóiról adtak ki információkat a cég héten felfüggesztett vezetői - közölte csütörtökön a Le Figaro. A francia ipari miniszter, Eric Besson a francia RTL-nek azt mondta, hogy "komoly" ügyről van szó, sőt, a "gazdasági háborúskodás" kifejezést is a helyzet leírására alkalmasnak tartotta (erről itt olvashat részletesen).

A Renault egyelőre nem tett feljelentést, de a cég eddig 4 milliárd eurót fektetett az elektromos autó projektbe (ebből 1,5 milliárd eurót az akkumulátor fejlesztésébe), és a Nissannal együtt azt a célt tűzte ki maga elé, hogy piacvezető lesz az elektoromos autók piacán. A Renault 2011-2012-ben négy elektormos autót dob piacra - ezek a Kangoo, a Fluence, a Zoé és a Twizy.