18 százalékkal esett vissza az új személygépkocsik regisztrációja Franciaországban szeptember folyamán tavalyhoz képest. Olaszországban 26 százalékos csökkenést mértek, ahol már jó ideje a 60-as évek elejének megfelelő számokat látni. Spanyolországban pedig még ennél is nagyobb, 37 százalékos zuhanást regisztráltak szeptember folyamán, igaz egész évre vonatkozóan csupán 11 százalékos a visszaesés mértéke.
Ez utóbbi országban sokan előrehozták a vásárlást augusztusra, mert szeptemberben 3 százalékkal növelték az általános forgalmi adó mértékét. Fellendülést hozhat viszont az az új szabályozás, aminek értelmében 2000 euró kedvezményre válnak jogosulttá azok, akik alacsonyabb fogyasztású autókat vásárolnak.
Az autógyártók a következő években még nem várnak fellendülést a nyugat-európai autópiacon, sőt a Peugeot és a General Motor Opel üzletága egyes termelő egységek bezárása mellett döntött egy tartósan kisebb európai piacra felkészülve. Ugyanakkor az ázsiai márkák feljövőben vannak, a Toyota, a Kia és a Hyundai is bővíteni tudta értékesítését idén.
Peugeot (Euronext Paris)