SMS-ben nyomasztották a hiteleseket, büntetést kaptak

Vágólapra másolva!
"Saját érdekében azonnali visszahívását várom" - ilyen tartalmú üzeneteket küldött az EOS Faktor az adósainak. Ez azonban túlzott pszichés nyomás, a PSZÁF büntetett érte.
Vágólapra másolva!

Tízmillió forintra bírságolta az EOS Faktor Magyarország Zrt.-t a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) és megtiltotta az általa elkövetett jogsértő magatartás további folytatását, mivel a társaság az ügyfeleinek küldött fenyegető SMS-ekkel és levelezőlapokkal többszörösen megsértette az agresszív kereskedelmi gyakorlatot tiltó rendelkezést.

A PSZÁF hétfői közleménye szerint fogyasztói beadványok nyomán hivatalból fogyasztóvédelmi célvizsgálatot végeztek az EOS Faktor Magyarország Zrt.-nél, azt vizsgálva, hogy jogszerű volt-e az, ahogy a társaság 2011-ben pénzügyi szolgáltatásból eredő követeléseit megpróbálta behajtani.

A pénzügyi felügyelet megállapította, hogy az EOS Faktor által az ügyfeleknek küldött SMS-ek tartalma - egyebek között a "saját érdekében azonnali visszahívását várom", a "jogi eljárás elkerülése végett fizessen határidőre", vagy a "Szeretné, ha önnel szemben kényszerintézkedéseket foganatosítanánk?" kitételek -, és azok fenyegető jellege a fogyasztók megzavarásával pszichés nyomást fejtett ki.

Az üzenetek szóhasználata alkalmas volt arra, hogy - kényszerintézkedést vagy egyéb (például rendőrségi vagy büntetőjogi) hátrányos eljárást kilátásba helyezve - félelmet keltsen a fogyasztókban, és befolyásolhatta döntésüket.

A több mint 61 500 fogyasztónak összesen mintegy 102 ezerszer kiküldött üzenetek megsértették az agresszív kereskedelmi gyakorlatot tiltó törvényi előírást.

Ugyancsak e jogszabály ellen vétett az EOS Faktor azzal, hogy a pénzügyi szolgáltatásból eredő követelések behajtása során jogsértő tartalmú nyílt levelezőlapokat küldött több mint 31 ezer, tartozással rendelkező fogyasztónak. A levelezőlapokban szereplő burkolt fenyegetés - "saját érdekében azonnali visszahívását várjuk" - ugyanis a PSZÁF szerint szintén alkalmas volt a fogyasztók ítélőképességének torzítására, s tisztességtelen módon befolyásolhatta döntésüket fizetési kötelezettségük teljesítése kapcsán.

A PSZÁF a társaság által elkövetett jogszabálysértést rendkívüli súlyúnak minősítette, és mindkét jogsértés esetében megtiltotta a társaságnak a jogsértő magatartás folytatását, egyúttal összesen 10 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a történtek miatt. Ebben jelentős szerepet játszott az esetek, illetve az érintett fogyasztók nagyon magas száma is - olvasható a közleményben.