Újabb csapás a Boeingnek - Sztrájkba léphetnek a mérnökei

Vágólapra másolva!
Tovább súlyosbodhatnak a Boeing problémái, ha a mérnökei a tervek szerint valóban sztrájkba lépnek a héten. A légiipari mérnököket tömörítő szervezet tagjai ugyanis kedden szavaznak arról, elfogadják-e a Boeing új, nyugdíjakra vonatkozó tervezetét, vagy megkezdjék-e a munkabeszüntetéseket. A gépgyártónak már amúgy is dollármilliókba kerül, hogy még mindig nem szállíthatnak utasokat a 787-es típusú gépei, melyek azért nem kaptak még felszállási engedélyt, mert nem sikerült kideríteni, mi okozta pontosan a sorozatos januári meghibásodásokat.
Vágólapra másolva!

Sztrájkra készülhetnek a légiipari mérnököket tömörítő szervezet (SPEEA) tagjainak számító Boeing mérnökei, ami jelentősen hátráltatná a Boeing problémás 787-es gépeinek megjavítását. A mérnökök kedden fognak szavazni arról, hogy elfogadják-e a Boeing legutolsó szerződésajánlatát, vagy a vezetőik javaslatára sztrájkba lépjenek-e.

A Boeing és a szakszervezet között a nyugdíjtervekkel kapcsolatban vannak nézeteltérések. A SPEEA állítása szerint a cég javaslata szerint 40 százalékkal kevesebb nyugdíjat kapnának a legalább 30 éves munkaviszonyt felmutató dolgozók, ami elfogadhatatlan. A Boeing szerint a szakszervezet viszont alulértékeli a javaslatukat. A cég mérnökeinek vezetője, Ray Goforth szerint a Boeing a problémái ellenére is rendkívül jövedelmező, mivel az emelkedő olajárak miatt egyre növekvő kereslet mutatkozik üzemanyaghatékony gépei iránt, ezért nem érti a cég "fukar" ajánlatát.

A Boeingnek csak tetézné a problémáit a munkabeszüntetés, mivel már amúgy is havi 200 millió dolláros bevételkiesést okoz nekik, hogy a 787-es gépeik még mindig nem kaptak felszállási engedélyt, és nem szállíthatnak utasokat. Mint beszámoltunk róla, a 787-es Dreamlinerek a sorozatos műszaki hibák miatt nem repülhetnek. Jelenleg a próbarepülések zajlanak, mivel még nem sikerült kideríteni, mi okozta pontosan a gépeket földre kényszerítő műszaki meghibásodásokat.

Ha a mérnökök valóban sztrájkba kezdenek, akkor egyre később sikerülne kijavítani a 787-esek hibáit, ráadásul a többi géptípus gyártása is akadozna. A vállalathoz ugyanis sorozatosan futnak be a nagyobb megrendelések, legutóbb a Ryanair rendelt 150 gépet a társaságtól, de a Delta Airlines felől érkező megrendelésekről is lehet hallani. Korábban az Aviation Capital Group és a brazil fapados Gol légitársaság is 6-6 milliárd dollár értékű megrendelést adott a Boeingnek.

Az Elnökök napjának ünnepe miatt ma Amerikában nem nyitnak ki a tőzsdék, emiatt a vállalat részvényei sem mutatnak elmozdulást, melyek pénteken minimális, 0,1 százalékos pluszt szedtek össze.

Boeing árfolyama (NYSE)

Forrás: [origo]