Olcsón kellett csak a legendás fehérnemű

Vágólapra másolva!
Nem fogytak eléggé szeptemberben a Victoria's Secret fehérneműi, ráadásul a cég nyereségességét is megviselte, hogy nagy leárazásokat kellett végrehajtania. De nem csak a Victoria's Secret szenvedett egyedül a múlt hónapban az USA-ban, hiszen az egyik legnagyobb amerikai ruházati lánc, a Gap is elkeserítő számokat publikált. Ezek hatására pedig mindként cég részvényét elkezdték ütni a befektetők a jó általános hangulat ellenére.
Vágólapra másolva!

Leárazva kellett csak a Victoria’s Secret

Nem kapkodtak annyira a Victoria’s Secret fehérneműiért szeptemberben. Ugyanis múlt hónapban, anyacége a Limited Brands legalább egy éve nyitva lévő üzleteinek forgalma (same-store sales) csak 1 százalékos bővülést mutatott, ez pedig elmaradt az elemzői várakozásoktól, ráadásul igencsak alulmúlja a tavalyi 5 százalékos növekedést is.

Palvin Barbara a Victoria's Secret showján. Forrás: AFP

Ami pedig még nyugtalanítóbb a befektetők számára (persze a vásárlók boldogan fogadják), hogy a cég nyereséghányada is csökkent, ugyanis nagyobb leárazásokat kellett eszközölniük, mint azt korábban várták, és többet költöttek a Victoria’s Secret és testvérmárkája, a Pink reklámjára is.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

Idén még hátra van a cég nagyszabású divatbemutatója, ahol rengeteg sztár szokott fellépni, ezzel is növelve a márka hírnevét, és új vevőket csalogatva a társasághoz.

A gyatra számoknak meg is lett a hatása, hiszen annak ellenére, hogy csütörtökön határtalan örömünnep uralkodott a piacokon, az Limited Brands árfolyama mégis 4 százalékot zuhant. Ráadásul ezzel jócskán letörte 50 napos mozgóátlagát, ha pedig nem tud javítani, akkor akár 55, vagy 52,5 dollárig is eshet a későbbiekben.

A Limited Brands árfolyama (NYSE) Forrás: Bloomberg, Investor.hu

A Gap is szenvedett szeptemberben

De nem csak a fehérneműk fogytak kevésbé, és alacsonyabb áron az Egyesült Államokban, hiszen több más amerikai kiskereskedelmi lánc is borús képet festett az első őszi hónap bevételeiről. Az USA egyik legnagyobb ruházati lánca, a Gap same-store sales forgalma 3 százalékkal szűkült szeptemberben, pedig a Thomson Reuters által megkérdezett elemzők 1,6 százalékos bővülést vártak. A csütörtöki piaczárást követő közzététel után meg is ütötték a részvényt, 5 százalékos mínuszba taszítva az árfolyamot.

Ezzel pedig a részvény beesett 200 napos mozgóátlaga alá, ráadásul nagyon közel került egy fontos szintjéhez. Ha ez nem tudná megtartani az árfolyamot, akkor még nagyobb esés következhetne, ellenkező esetben viszont egy visszapattanást is láthatnánk.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu
Forrás: Bloomberg, Investor.hu

A Retail Metrics kutatócég több mint 10 kiskereskedelmi lánc forgalmi adatait figyeli, és a szeptemberi 2,3 százalékos bevétel növekedés, igencsak elmaradt a szakértői prognózisokban szereplő 3,4 százalékos bővüléstől.

Mi lesz így a karácsonyi szezonban?

A számok azt mutatják, hogy az amerikai emberek még mindig visszafogják költekezésüket, a magasabb adók és a szövetségi költségvetés és adósságplafon bizonytalanságai miatt, írja a Bloomberg. Ráadásul a szeptember melegebb volt, mint általában lenni szokott, ami miatt kevesebb fogyott az őszi-téli kollekciókból, így pedig csak alacsonyabb árakkal tudták becsalogatni a vevőket az üzletekbe.

A világ legnagyobb kiskereskedelmi áruháza, a Wal-Mart még augusztusban csökkentette a teljes évre vonatkozó előrejelzését, a szerinte bizonytalan gazdasági kilátások miatt. A mostani szeptemberi adatok pedig tényleg nem festenek biztató képet a nagy fontosságú ünnepi szezon előtt. Korábban a ShopperTrak piackutató cég jelezte, hogy négy éve a legrosszabb karácsonyi szezonra számít, szerinte ugyanis a november-decemberi hónapban 2,4 százalékos forgalomnövekedés jöhet a tavalyi 3 százalék után. Ez a két hónap pedig az éves bevétel ötödéért felel, vagyis nagyon nem mindegy, hogyan alakul ez az időszak.

Persze azért nem mindenki ennyire pesszimista, hiszen a National Retail Federation szerint november-decemberben 3,9 százalékkal nőhet a forgalom a tavalyi 3,5 százalék után, és bőven felette lehet az elmúlt 10 év átlagos 3,3 százalékos értékének.

Nehéz eldönteni kinek lesz igaza, valamilyen támpontot azért majd adhatnak a harmadik negyedéves gyorsjelentések is. A Limited Brands november 11-én, míg a Gap november 21-én teszi közzé számait. A karácsonyi szezon tényleges forgalmi adataira viszont jövő év elejéig még várni kell.