A hat szektorban - műszaki cikkek, számítástechnika, játék - kultúra, ruházat - sport - divat, szépség - egészség, otthon - kert - összesen 11,2 millió vásárlás zajlott le tavaly, ennek mintegy harmada az utolsó negyedévben.
Az elemzés szerint azok az áruházak tudtak a leggyorsabban nőni, akiknek hagyományos boltjuk is van, ami körülbelül az összes webáruház felére igaz. További 31 százalék rendelkezik valamilyen saját átadóponttal - kizárólag postai vagy futár útján történő kézbesítésre csupán a webáruházak 20 százaléka hagyatkozik.
Miközben a szektor folyamatosan és töretlenül növekszik, az új belépők helyzete egyre nehezebb lesz: a megkérdezettek többsége egyetértett abban, hogy a piacra lépést követő 1-2 évet a legnehezebb túlélni, és az új belépők helyzete már távolról sem egyszerű.
A sikerben fontos szerepet játszanak a hazai árösszehasonlító oldalak is - pláne, hogy a tapasztalatok szerint az interneten jóval tudatosabbak és felkészültebbek a vásárlók, mint a hagyományos kiskereskedelemben.
A magyar webáruházaknak továbbra is a viszonylagosan alacsony árszint a legnagyobb vonzerejük, bár a nemzetközi piacokon már ezzel ellentétes trendek is mutatkoznak.
A hazai online kereskedők legnagyobb félelme csaknem egyöntetűen az, hogy valamelyik itthon is ismert, nemzetközi szereplő lép be a magyar piacra. A válaszadó webáruházak többsége szerint ez gyorsan és alapjaiban változtatná meg az itthoni viszonyokat, és akár gyors, érezhető piaci részesedés csökkenést is hozhat magával.
Az országos kiskereskedelmi index (OKI) egyébként a felmérés szerint 24,3-as értéken áll, ami egy olyan skálán, ahol a -50 az egyértelmű gyengülést, a 0 a stagnálást és az 50 az egyértelmű növekedést jelenti, kétséget kizáróan optimista értéknek mondható.
A felmérés további részleteit, száraz adatait itt lehet megnézni.