Vágólapra másolva!
2020-ig másfélszeresére növelnék a bringaút-hálózat hosszát.
Vágólapra másolva!

Összesen több mint négymilliárd forint uniós és költségvetési pénzt tervez a kikötők és a bicikliút-hálózat fejlesztésére költeni 2015-ben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, derül ki a tárca közleményéből.

Vasúti töltésen

A 15 kerékpáros projektben összesen több mint 35 kilométernyi új kerékpárút épül 2,6 milliárd forintból, szinte teljes egészében uniós és hazai támogatásból. A Tata környéki hálózat Dunaalmás és Szomód térségében összesen 8,2 kilométerrel bővül, és 5 kilométerrel lesz hosszabb a debreceni, 3-mal a békéscsabai úthálózat. A Zala megyei Teskándról Bagodra a használaton kívüli vasúti töltésen épül majd egy 3,8 kilométeres bicikliút. "A jelenleg mintegy 4 ezer kilométeres hazai kerékpárút-hálózat a tervek szerint harmadával-felével bővül 2020-ig" - mondta Tasó László infrastruktúráért felelős államtitkár.

Elavult daru

A 25 kikötői projekt összköltsége 1,9 milliárd forint, ebből 1,36 milliárd forint az uniós és állami támogatás. A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. kötöttpályás daruja több mint 30 éves, 2015-ben felújítják és megnövelik a kapacitását. A Bajai Országos Közforgalmú Kikötő Kft. úthálózatot fejleszt a kikötő közvetlen környezetében, hídmérleget és rakodáshoz szükséges eszközöket szerez be. A MAHART PassNave Kft. a komáromi kikötőben épít a jelenlegi makadámútra nagy teherbírású aszfaltburkolatot, és felújítja a közvilágítást, hogy a nagyméretű járművek is biztonságosan közlekedhessenek.