Vágólapra másolva!
A hazai kkv-vezetők többsége figyelemmel követi a digitális trendeket, mégis több téren vannak lemaradások. Az online bankolási lehetőséggel a többség él, de a bankkártyás fizetéshez szükséges POS-terminál és az okostelefonos bankolás korántsem mondható elterjedtnek.
Vágólapra másolva!

Kevesen használnak alkalmazásokat

„Az elektronikus bankszámlakivonatot és a nem papír alapú számlát minden negyedik cég alkalmazza. Érdekes azonban, hogy az okostelefonok világában mindössze

minden nyolcadik cég rendelkezik olyan alkalmazással, amellyel elintézheti banki ügyeit”

– részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv-marketing főosztály vezetője.

A cégvezetők figyelik a digitális trendeket, de több téren le vannak maradvaEzeke Forrás: PhotoAlto/Gabriel Sanchez

Földrajzilag is különbségek mutatkoznak az egyes elektronikus pénzügyi szolgáltatások alkalmazásának gyakoriságát illetően. Míg Dél-Dunántúlon minden ötödik cég rendelkezik bankkártyás fizetést lehetővé tevő POS-terminállal, addig Észak-Magyarországon ez az arány mindössze 8 százalék, és

Budapesten is csak a kkv-k 14 százalékánál lehet kártyával fizetni.

Ezzel szemben a weboldalon történő bankkártyás fizetés pont az Észak-Magyarországi cégeknél érhető el a legnagyobb (27 százalék), és szintén Budapesten, valamint az Alföldön a legalacsonyabb (13-13 százalék) arányban - derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból.

Forrás: K&H kkv index

Az informatikai ismeret alapkövetelmény

A megkérdezett cégvezetők válaszai alapján a hazai kkv-k kétharmada követi a digitális trendeket, ilyen témájú konferenciákat és az újdonságokat. Ennek következtében

többségük törekszik is arra, hogy a legmodernebb elektronikus szolgáltatásokat vegye igénybe,

és nyitott az új elektronikus szolgáltatások bevezetésére, amennyiben az hozzájárul a cég eredményességéhez. A munkavállalókkal szemben is alapkövetelményként fogalmazzák meg az informatikai ismeretek meglétét, ezzel a cégvezetők 60 százaléka értett egyet.