Nyárig az egész országra kiterjesztik a rendszert, amely egyelőre tesztüzemben működik. A fedélzeti eszközök több mint 50, a pénztári eszközök 20-25 százalékát kötötték már össze a rendszerrel, ez több mint 90 pénztári eszközt és 840 fedélzeti számítógépet jelent - mondta Feldmann Márton.
Az új rendszerrel az értékesítés egységesítésére törekedtek, valamint arra, hogy nyomon tudják követni az egyes menetjegyek felhasználását.
Az új menetjegyek tartalmaznak egy kétdimenziós vonalkódot is,
amelynek segítségével a vasúttársaság korszerű informatikai háttérnek köszönhetően végig lehet követi a jegy útját - tette hozzá. A fejlesztés révén a fedélzeti készülékkel ellátott vonatokon a jegyért már lehet bankkártyával fizetni, az új szoftverrel üzemelő pénztrákban pedig van lehetőség elektronikus áfás számla kiállítására és a jegykiadási idők is jelentősen rövidültek.
Az új rendszer révén lényegesen gyorsabban, átláthatóbban és megbízhatóbban tudnak információt szolgáltatni az államnak, illetve a cég megrendelőinek az egyes vonatok kihasználtságáról és a társaság bevételéről - mondta. Feldmann Márton elmondta: a pécsi és a szegedi vasútállomásokon már az új informatikai jegyértékesítési rendszer üzemel, várhatóan április folyamán áll át az új rendszerre Debrecen és csak az
utolsó lépésben módosul a jegykiadás Budapesten.
A projekt összköltsége 3,5 milliárd forint volt, ennek több mint a felét az informatikai - 1600 darab fedélzeti számítógép, mintegy 500 pénztári - eszközök teszik ki, amelyek értéke a szerver parkkal együtt 1,8 milliárd forint.
A szoftver fejlesztés értéke 1,7 milliárd forint volt.
Az Európai Unió Kohéziós Alapja a hardver eszközök beszerzését támogatta, 1,1 milliárd forinttal, a fennmaradó 2-2,5 milliárd forintot a MÁV-Start önerőből finanszírozta.