Jorge Garduño, a Coca-Cola Japan elnöke a cég weboldalán elmondta, hogy korábban még nem tesztelték az alacsony alkoholtartalmú italkategóriát, de ez egy remek példa arra, hogy a cég mennyire elkötelezett és nyitott az újdonságok iránt.
A Chu-Hi – ami átlagosan 3 és 8 százalék közötti alkoholtartalommal készül – lesz az első a 126 éves Coca-Cola történetében, amely alkoholt tartalmaz.
Nem valószínű, hogy az italt Japánon kívül is értékesíteni fogják.
A sócsút általában árpából, édesburgonyából és hajdinából állítják elő, és eredetileg Kjúsú szigetén fogyasztották, de mára már az egész országban kedvelt ital, aminek a palackozáskor 25 százalékos az alkoholtartalma, de akad olyan párlat is, amelynek 35 százalék.
A Coca-Cola bevételei globálisan csökkennek, mivel egyre több fogyasztó tér át az olyan egészségtudatos termékekre, mint a kókuszvíz, vagy az ízesített forrásvíz.
Japán legnagyobb ital előállítói, a Kirin, a Suntory és az Asahi már értékesítenek az italfajtából, és további ízeket adnak kínálatukhoz.
Az ízesített alkoholok tipikusan édesek, és az olyan márkák, mint a Hooch, a Reef, a Smirnoff Ice és a Bacardi Breezer rendkívül népszerűvé váltak az elmúlt évtizedekben.