Új dolgozók helyett inkább tartsuk meg a régieket

huawei, kirin 970
A mobil mesterséges intelligencia egy új dimenziót nyithat az okostelefonos fejlődés terén.
Vágólapra másolva!
Sok cég már kezdi felismerni, hogy a munkaerő megtartása jelenti az új munkaerő toborzást. Mindez nem újdonság: az értékesítésben már sokkal korábban rájöttek, hogy olcsóbb és gyorsabb egy meglévő ügyfélnek újra eladni új ügyfél keresése helyett.
Vágólapra másolva!

A kkv-k komoly kihívásokkal szembesülnek, ha szeretnék tartani a növekedési ütemüket, így nyilvánvaló, hogy mindehhez a jól felkészült és motivált kollégák a kulcsfigurák. Ezekből a típusú munkavállalókból azonban éppen hiány van a piacon.

Nagyon sokat elárul a cégvezetés szemléletéről és a céges kultúráról, ha megnézzük a toborzási és a képzési költségek arányát vagy megvizsgáljuk az azonos pozíciókban néhány évvel ezelőtt alkalmazott és újonnan felvett dolgozók bérszínvonalát. Meglepő módon sokszor azt állapíthatjuk meg, hogy a távozó senior kolléga fizetése alacsonyabb volt a helyére érkező juniorénál. Azaz sokszor csak megállapíthatná a menedzsment, ha vizsgálná az ilyen és hasonló összefüggéseket - írja Mester Csaba HR tanácsadó, egyben az Evolution Consulting Kft. cégvezetője.

A HR elmaradt a digitalizációban az utóbbi években.

Bár az elmúlt időben megindult az informatikai felzárkózás, de még évekre van szükség a kor digitális színvonalának utoléréséhez.

A HR digitalizáció hiánya azonban nemzetközi szinten hátrányt okoz, ami rontja a hazai cégek versenyképességét.

Nullák és egyesek - ebből kéne jóval több a hazai HR területén Forrás: Origo

A helyzet persze javul, főleg a nagyobb cégeknél, de még mindig jelentős mértékű fejlődésre van szükség, főleg az üzleti intelligencia és a mesterséges intelligencia területén. Ehhez először is, ki kell alakítani az integrált adatnyilvántartást, de át lehet lépni akár több fejlődési lépcsőfokot is.

A hazai vállalatvezetők HR céljai szinte kivétel nélkül csak modern informatikai megoldásokkal valósíthatók meg. Célul azt lehetne kitűzni - és ez még mindig csak a 2010-es szintet képviselné -, hogy

a HR működése adatvezérelt legyen.

Jó dolog a videointerjú, meg egyéb digitális villantások, de a jövő gerince a személyügyi adatok integrált módon történő összegyűjtése és elemzése.

A témáról bővebben olvashatnak a Piacésprofit.hu hasábjain.