Egyelőre helyén marad a Boeing vezére a katasztrófák és a botrányok után is

Boeing 737 max
Boeing 737 MAX
Vágólapra másolva!
A Boeing vezérigazgatójára, Dennis Muilenburgre, a két repülőgép-szerencsétlenség után kongresszusi meghallgatások várnak a Boeing 737 Max-szal kapcsolatban. A 737 Max gépek továbbra sem szállhatnak fel, miközben október 29-én elérkezett az első, a Lion Air balesetének évfordulója.
Vágólapra másolva!

A Boeing vezérigazgatója, Dennis Muilenburg, nem válaszolt az újságírók azon kérdésére, hogy lemond-e a társaság éléről a két 737-es Max repülőgép-szerencsétlenség miatt, mely a társaságot az elmúlt évben válságba sodorta.

Dennis Muilenburg, a Boeing amerikai repülőgépgyártó vállalat elnök-vezérigazgatója a légi közlekedés biztonságáról szóló, és a Boeing-gépek tragédiáival kapcsolatos meghallgatásán vesz részt az amerikai szenátus Kereskedelmi, Tudományügyi és Közlekedési Bizottsága előtt a törvényhozás washingtoni épületében 2019. október 29-én Forrás: MTI/AP/Andrew Harnik

"A két baleset az én vezetésem alatt történt, ezért nagyon felelősségtudatos vagyok." Muilenburg ezen felül részvétét fejezte ki a 346 halálos áldozat családtagjainak.

- közölte, mellyel a hibák kijavítására és a biztonságos repülésre célzott.

Arra a kérdésre, hogy vannak-e viták az igazgatótanáccsal arról, hogy le kellene mondania, annyit válaszolt, hogy

ezekbe a megbeszélésekbe nem vonják be őt.

A katasztrófát okozó Boeing 737 MAX típus a levegőben Forrás: Wikimedia

A Boeing igazgatósága október 11-én megfosztotta Muilenburgot az elnöki tisztségétől, csak a vezérigazgatói posztot őrizhette meg.

Emellett a 737-ös Max-ot részleg vezetőjét is elbocsátották a múlt héten.

Az amerikai szenátus kereskedelmi bizottsága előtti meghallgatásra az első baleset, a Lion Air Flight 610 egyéves évfordulója alkalmából került sor, amely a Jáva-tengeren zuhant le a dzsakartai (Indonézia) felszállás után. A balesetben összesen 189 ember vesztette életét. Mintegy öt hónappal később, az Ethiopian Airlines 737 Max gépe zuhant le Nairobi közelében.

A meghallgatás Muilenburg első nyilvános vallomása a balesetek óta. A két katasztrófa a Boeing 737 Max gépek globális repülési tilalmát hozta, továbbá számos nyomozást indított el. A nyomozók azt vizsgálják, hogy a Boeing hogyan tervezte a gépet, és hogy a szabályozók hogyan engedélyezhették 2017-ben a repülőgépek biztonságossá tanúsítását.

Az elmúlt egy év és a katasztrófák következményei alaposan megtépázták, nem pusztán a vállalatba vetett bizalmat, hanem üzleti eredményeit is, ahogy az Origo arról rendszeresen beszámol. Nemrég kiderült az is, hogy a katasztrófákhoz bizonyosan hozzájárultak tervezési hibák is.

Forrás: Cnbc.com