Bicikli és autó is egyben egy új jármű

Moscow Named Second Worst City for Traffic Jams in the World CAR Moscow transportation vehicle TRAFFIC Capital Traffic congestion TRAFFIC JAM Roads photography JAM second place Russian capital Placement Capital of Russia congestion
MOSCOW, RUSSIA - OCTOBER 10: Navigation screen inside a car displays the traffic jam during rush hour in Moscow, Russia on October 10, 2018. Moscow is named in the second place for worst traffic jams in the world, according to a report published. Sefa Karacan / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Újszerű, kicsiny, városi közlekedésre szánt autó-bicikli hibridet ígér egy németországi kerékpárgyártó, a Canyon. A hírek szerint a különleges járműnek hamarosan megépülhet a prototípusa.
Vágólapra másolva!

Szinte fekvő helyzetben lehet tekerni a pedálokat a Canyon fejlesztés alatt álló bicikliautójában, ami - mint tudományosan igazolt - lényegesen kedvezőbb a hátnak és a térdnek, mint a hagyományos biciklizés. Ugyanakkor, ha szükséges, a furcsa járművel a lábbal hajtásról elektromosra lehet váltani, mivel egy kicsi elektromotor segíti a haladást.

null

null

Sőt, a koncepció tulajdonképpen az, hogy

az elektromos meghajtás a pedálozást - és ezáltal a pedálozót - támogatja, asszisztál erőkifejtéséhez.

Így akár 60 kilométeres óránkénti sebességre is gyorsítható, és akár 150 kilométer is megtehető vele újratöltés nélkül.

A fejlesztést bemutató videó:

A cég közlése szerint az Aacheni Műszaki Egyetemmel működnek együtt fejlesztésük megvalósításában, melynek a konceptváltozata mellett hamarosan elkészülhet a prototípusa is. Azt ígérik, a jármű mindenféle időjárási helyzetben használható lesz, utasát védi az esőtől és a havazástól, ugyanakkor a kapszulaszerű fülke tetetje jó idő esetén elcsúsztatható. A fülkében az utas mögött annyi hely van, ahol egy kisebb gyerek, vagy egy bevásárlás csomagjai is elférhetnek.

null

null

Úgy tűnik, egyelőre a Canyon sem kívánja eldönteni, minek tekinti a járművet, autónak vagy (elektromos) biciklinek. Sőt, inkább hibriditását hangsúlyozza, kiemelve, hogy ötletük szerint a jármű könnyedén válthat majd a városi közlekedésben biciklisáv és autósávok között.

Ez azonban - mutat rá a Fast Company - egyáltalán nem biztos hogy jó ötlet.

Nagyon

komoly biztonsági kockázatokat vetne fel az,

ha az amúgy is egyre nehezebb városi közlekedésben a biciklisávokból ilyen, a hagyományos autókhoz képest kisebb járművek hirtelen "bevágnának" a forgalomba, vagy fordítva.