Itt a várva várt hír az M1-es autópályáról, erre számítsanak az autósok

Kamion, import-export, forgalom, teherszállítás
Tatabánya, 2019. március 12. Javítják az útburkolatot az M1-es autópályán Tatabányánál 2019. március 13-án. MTI/Bodnár Boglárka
Vágólapra másolva!
Október végére befejeződik az M1-es autópálya tavaly elkezdett, minden eddiginél nagyobb volumenű, Budapest és Tatabánya között összesen 71 pályakilométert érintő helyreállítása. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában, kormányzati, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) támogatásából, mintegy 25 milliárd forint értékben zajló munkálatok során a szakemberek összesen több mint 118 ezer köbméter aszfaltot dolgoztak be az érintett szakaszokon - olvasható a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közleményében.
Vágólapra másolva!

Október 29-én, csütörtök délután teljes egészében visszaadják a forgalomnak az M1-es autópálya helyreállításban érintett szakaszait, így az autópályát újra mindkét oldalon fix korlátozás és sávelhúzás nélkül használhatják a közlekedők.

A szakemberek

várhatóan október 28-án, szerdán megnyitják a Budapest felé tartó oldalon az eddig lezárt biatorbágyi felhajtót is.

November folyamán a Budapest felé tartó oldalon még számítani lehet mozgó terelés mellett végzett kisebb befejező munkákra, mely során például forgalomszámláló hurkokat és meteorológiai mérőeszközöket telepítenek a szakemberek.

A tavaly elkezdett helyreállítási munkálatok részeként az autópálya Hegyeshalom felé vezető oldalán megújult az érintett szakasz minden sávja.

Javítják az útburkolatot az M1-es autópályán Forrás: MTI/Bodnár Boglárka

A leállósávban két réteg aszfalt cseréje valósult meg, a külső sávban három réteg új aszfalt épült, míg a belső sávban a kopóréteget cserélték a szakemberek. A külső sávban közel 104 ezer négyzetméteren gondoskodtak a szakemberek az alapréteg helyszíni hideg remix újrahasznosításos eljárással történő helyreállításáról.

Az autópálya Budapest felé vezető oldalán a külső és a belső sávban is három réteg új aszfalt épült, melyből a külső sáv alaprétegét szintén helyszíni újrahasznosításos technológiával cserélték ki.

Mindkét oldalon voltak olyan helyszínek, ahol teljes pályaszerkezet-cserét is végeztek, továbbá a szükséges mértékben felújították a szakaszon található hidakat, a vízelvezető aszfaltszegélyeket, surrantókat, rendezték a padkákat és új burkolati jeleket festettek fel.