Újabb élelmiszeripari nagyvállalat voksol a növényi húsok mellett

Unilever
--FILE--A Chinese employee walks past a logo of Unilever at the Unilever Research and Development Centre Shanghai in Shanghai, China, 15 May 2014. Unilever PLC said weakening demand in emerging markets, especially China, showed no sign of letting up last year even as the consumer-goods group reported a rise in full-year profit. Unilever said on Tuesday (20 January 2015) that full-year profit rose 6.8% to €5.17 billion ($5.98 billion) despite a 2.7% fall in revenue to €48.4 billion, dragged down by a 20% sales decline in China in the fourth quarter. “Growth was weak in emerging markets as economic pressures impacted consumer demand,” Unilever said in a statement. Chief executive Paul Polman said market conditions were unlikely to improve in 2015.
Vágólapra másolva!
Az Unilever úgy számol, hogy a jövőben évi egymilliárd eurós bevételt ér majd el a növényi hústermékeiből. A nagyvállalat is érzi ugyanis, hogy hatalmas lehetőségeket jelentenek az új étkezési szokások.
Vágólapra másolva!

Az Unilever hatalmas növekedést vár a növényi húsoktól.

A vállalat a tervek szerint ötszörösére növelné ezen termékinek az eladását a következő 5-7 évben, elérve az évi 1 milliárd eurós bevételt

– írja a The Guardian.

A számos márkát tömörítő nagyvállalat elsősorban a The Vegetarian Butcher nevű márkájától várja a növekedést, de olyan más márkák vegán alternatíváitól is sokat várnak, mint a Ben & Jerry's, a Hellmann's, a Magnum vagy a Wall's.

Egyre több nagyválallat csap le a növényi húsokra Forrás: Imaginechina/Weng lei - Imaginechina/Weng Lei

A tervek egyébként illeszkednek az Unilever átfogó, Future Foods nevű projektjébe, amely egészségesebb táplálkozásra ösztönözné a fogyasztókat, miközben csökkentené a társaság környezeti lábnyomát. Ehhez az Unilever 2025-re felére csökkentené a működése során keletkezett hulladékot is.

Általában is az látszik egyébként, hogy számos nagyvállalat igyekszik kihasználni a növényi húsokban rejlő lehetőségeket.

Nemrég például a Tesco jelentette be, hogy terjeszkedne ezen a területen.

Mindeközben a Barclays tavaly úgy számolt, hogy a növényi alapú élelmiszerek globális piaca több mint 1000 százalékot emelkedhet a következő 10 évben, 2029-re elérve a 140 milliárd dolláros méretet.