A Tencent felforgatja a kínai e-kereskedelmi piacot

China Chinese Internet netizen cyber --FILE--Chinese passengers use messaging app WeChat of Tencent on their smartphones on a metro train in Nanjing city, east China's Jiangsu province, 22 April 2016.

China, with 700 million mobile Internet users, has
Zene, képek, videó - bármi jöhet
Vágólapra másolva!
A Tecnent frissen elindított eszköztára lehetővé teszi a kereskedőknek, hogy virtuális boltokat építsenek ki a Kínában rendkívül népszerű WeChat üzenetküldő alkalmazáson belül. Ezzel pedig a technológiai óriás komoly versenytársa lehet az olyan e-kereskedelemi cégeknek, mint az Alibaba vagy a JD.com.
Vágólapra másolva!

Az üzletek és kereskedők hamarosan regisztrálhatnak, hogy tesztelhessék a Tencent új e-kereskedelmi megoldását, amely a WeChat Minishop nevet kapta. Ez pedig igen komoly változásokat hozhat a kínai online kiskereskedelemben, mivel a WeChat jelenleg az ország legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazása, több mint egymilliárd felhasználóval – írja a CNBC.

A WeChatre már eddig is egyfajta „szuperalkalmazásként" hivatkoztak, mivel számos különböző lehetőséget egyesít magában, a repülőjegy foglalásoktól az online fizetésig.

Ráadásul a Tencent már eddig is működtetett úgynevezett e-kereskedelmi „miniprogramokat" a WeChaten belül, de az új eszközzel a vállalat most szintet lép.

Ezzel ugyanis a cégeknek nem lesz szükségük arra, hogy külön fizessenek a fejlesztőknek, hanem közvetlenül használhatják a Tencent eszközét. Noha a rendszer nem lesz annyira központosított, mint az Alibabához köthető Taobao vagy a JD.com esetében, mégis számos vállalatot elterelhet a Tencent felé a riválisoktól.

A WeChat megújíthatja a kínai e-kereskedelmet Forrás: AFP/Imaginechina/Da Qing

Ráadásul az is a Tencent malmára hajthatja a vizet, hogy a vállalat – szemben az Alibaba gyakorlatával – nem számol majd föl díjat se a virtuális bolt megnyitásáért, se általában a szolgáltatásért. Ez pedig komoly segítséget jelenthet a kisebb üzletek számára.

Amellett pedig, hogy a Minishop számos különböző segítséget nyújt majd a partnereknek (a menedzsment szolgáltatásoktól a logisztikáig), támogatni fogja a livestream értékesítéseket is, melyek manapság különösen népszerűek Kínában. Ezt egyébként az Alibaba tulajdonában lévő Taobao is támogatja.

A Tencent legnagyobb előnye a már most is hatalmas felhasználói bázisban, illetve a potenciális adathozzáférésben rejlik

– mondták a CNBC-nek nyilatkozó elemzők. Különösen izgalmas lehetőséget rejt azonban magában, hogy a WeChat egyesíteni tudja az online és az offline vásárlások adatait, és ezzel személyre szabott értékesítési csatornákat tesz lehetővé. A WeChat Pay fizetési lehetősége ugyanis offline vásárlások esetében is használható, vagyis a Tencent igen széles körben láthat rá a felhasználók vásárlási szokásaira.