A társadalom elöregedése hatással van a sörfogyasztásra is, mivel az átlagéletkor emelkedésével csökken a sörfogyasztás. A legtöbbet söröző korosztály a 20 és 40 év közöttiek, akiknek a száma 3 millióval csökkent az elmúlt két évtizedben.
Ráadásul a mintegy 20 millió fiatal egyre bővülő italkínálatból választhat.
A röviditalok és koktélok egyre népszerűbbek, miközben az alkoholmentes italok piaca egyre több fajta italt, például, teát, ásványvizet vagy energiaitalt kínál.
A sörfogyasztás továbbá az egészséges életmód terjedése is befolyásolta.
Ugyanakkor a sörgyárak sem tartottak kellő lépést a vásárlói igényekkel, például az italokat kritika éri az elavult üvegkialakítás és címkézés miatt. Ráadásul a sörgyáraknak nem sikerült megszólítania a női fogyasztókat, akik túl nagynak és nehéznek érzik a fél literes söröket.
A Krombacher – ami az egyik legnagyobb magántulajdonban lévő sörgyár – sikeresen újította meg termékvonalát, és az üdítőitalok piaca felé fordult. Ennek köszönhetően
a cég bevételeinek akár 40 százalékát is eredményezhetik az alkoholmentes üdítők.
Már 15 évvel ezelőtt figyelmeztetett a német sörgyártás a fogyasztás visszaesése miatt, aminek hatására több vállalat visszaléphet a sörgyártástól.