A boba tea népszerűsége Ázsiából indult, ma már a világ számos pontján kedvelti ital. A Fortune Business Insights egy 2020-as felmérése szerint a termék globális piaca 2019-ben több volt, mint 2 milliárd dollár, így nem lenne meglepő, ha 2027-re elérné a 3,4 milliárd dollárt. Mindemellett a világjárvány kitörésének elején a Yelp a legnépszerűbb házhoz rendelt terméknek mérte a gyöngyös teát az Egyesült Államok több államában.
A boba tea itthon buborékos teaként (bubble tea) terjedt el a köztudatban, de nem a szénsavassága miatt kapta ezt a nevet. Az ital buborékjait különböző színű és ízű tápiókagyöngyök, illetve zselékockák adják. A keverék főleg fekete- vagy zöldteát, tejet, jeget és a rágós kis gömböket tartalmazza, de van, hogy gyümölcsszirupot, kávét, különféle fűszereket vagy mézet adnak hozzá.
A Tajvanból származó golyók, valamint az előállításukhoz használt tápióka-keményítő, amely thaiföldi eredetű, jelentős szállítási lemaradásokkal küzd az Egyesült Államok keleti és nyugati partjain. A késés más árukat is érint, ideértve a mikroprocesszorokat vagy bármilyen más terméket, amely Ázsiából érkezik az országba.
A probléma főleg a rossz időjáráshoz és a járványhoz kapcsolódó logisztikai nehézségekhez köthető, de a folyamatosan növekvő kereslet az ázsiai termékek iránt is jelentősen megnehezíti az ellátók dolgát.
Egy buborékos teát gyártó cég, a Boba Guys, a közösségi oldalán számolt be arról, hogy akár hónapokba is telhet, mire megérkezik az utánpótlás, mivel az árucikk alapanyagai 99 százalékban a tengerentúlról származnak. A vállalat hozzátette, hogy kezdenek teljesen kifogyni az italból.
Jelenleg még nem tudni, hogy a hiány mennyire lesz érezhető az európai országokban, de a kereslet szüntelen növekedése komoly terhet jelenthet az ázsiai ellátok számára a jövőben.