Szenzációs felvételek az új Tisza-híd építéséről - galéria

2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
M4-es Tisza-híd: elérte a keleti hídfőt a szerkezet, lezárult a tolás
Vágólapra másolva!
Elérte a végleges helyét a hídszerkezet az M4-es gyorsforgalmi úton épülő Tisza-híd projektjében – értesült a Magyarépitők.hu. A Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében épülő átjárónál ezzel korántsem zárult le a hídszerkezet kivitelezése, és az alatta levő területen is jelentős munkák indulnak. 
Vágólapra másolva!

A létesítmény a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) beruházásában, a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésével valósul meg az M4-es Szolnokot elkerülő szakaszán. A 758 méteres szerkezeti hosszúsággal épülő új Tisza-híd jobb pályaszerkezete áprilisban érte el az utolsó pillért.

Most a két utolsó szerkezetielem-tolást hajtották végre, ennek során összesen 113,8 métert haladt előre a szerkezet.

A T16 tolási fázis által a híd végén lévő szerkezet elérte a Törökszentmiklós felőli hídfőt. A legutolsó hídtolási szakasz a T17C tolási fázisban valósult meg: ekkor a tolócsőr utolsó nagy elemeit leszedték a szerkezetről, ugyanakkor a szerkezet elérte a végleges helyét a folyó Törökszentmiklós felé eső oldalán.

A képre kattintva tekintse meg galériánkat a híd kivitelezésének legutóbbi fázisáról:

2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés
2021 Besenyszög Duna Aszfalt M4 NIF Nagy Mihály Tisza Tisza híd autóút betolás hídépítés

A tolási műveletek befejeztével a hídszerkezet ugyanakkor még koránt sincs készen.

A helyére érkezése után a szerkezetet magassági és alaprajzi értelemben is beállítják, illetve megkezdődik az acél hídszegélyek szerelése.

A hídszegélyek összességében további 717 tonna súllyal növelik a 8329 tonna összsúlyú szerkezetet. Ezen túlmenően további acélszerkezeti elemek (idomacél korlátok, vezetőkorlátok, vizsgálójárdák, stb.) kerülnek elhelyezésre a szerkezeten, ezáltal a beépített acélszerkezet megközelíti majd a 9500 tonna összsúlyt.

A hídszerkezet alatti területen szintén jelentős munkálatok indulnak. A pillérekre és jármokra telepített tolópadokat elbontják. Ezután fejezhető be a megtámasztó vasbeton szerkezetek kialakítása, továbbá megtörténhet a híd besaruzása.

A Szolnok felőli oldalon az elbontott szerelőterület helyén pedig 6 méter magasságú úttöltést építenek ki, emellett véglegesítik a hídfő vasbetonszerkezeteit.