Mesterséges intelligenciával korlátozná a gyerekek éjszakai játékát egy online vállalat

Tencent, JD.com in merchandising tie-up  China Chinese e-commerce JD.com internet Tencent game partnership merchandising
--FILE--View of the opening ceremony of the Fuzhou Tencent Open Platform in Fuzhou city, southwest China's Fujian province, 20 September 2017. E-commerce firm JD.com Inc. has formed a wide-ranging partnership to develop products based on intellectual property (IP) owned by internet giant Tencent, as the latter tries to wring more money out of its growing stable of popular games and other products.
Vágólapra másolva!
Egészen különös ötlettel állt elő a kínai Tencent. A játékgyártó technológiai óriás ugyanis egy mesterséges intelligenciával vezérelt arcfelismerő szoftverrel védené meg a gyerekeket attól, hogy egész éjszaka játszanak.
Vágólapra másolva!

Elsőre hajmeresztőnek tűnő ötlettel védené a gyerekeket az éjszakai játékok káros hatásaitól a kínai Tencent. A játékgyártó technológiai óriás ugyanis egy arcfelismerő rendszert vetne be annak érdekében, hogy a gyerekek ne tudjanak játszani este 10 és reggel 8 óra között – írja a BBC.

Az úgynevezett éjjeliőr-technológia arra szolgálna, hogy ne lehessen kijátszani azt a 2019-ben hozott kormányzati rendeletet, amely korlátozza a kiskorúak játékhasználatát.

A szabály elsősorban a fiatalok játékon belüli pénzügyi tranzakcióit hivatott korlátozni, és előírja, hogy a játékosoknak személyigazolvánnyal kell regisztrálniuk. Gyakran előfordul azonban, hogy a gyerekek a szüleik okmányaival regisztrálnak egy-egy online játékra.

A Tencent korlátozná a kiskorúak játékhasználatát Forrás: AFP/maginechina/Yang Suping

Most azonban ennek vége lehet, ugyanis a Tencent arcfelismerő rendszere kötelezően vizsgálna minden felhasználót, aki egy bizonyos időszakon túl játszik – lehetővé téve annak bizonyítását, hogy valóban felnőttek a felhasználók.

A világ legnagyobb játékgyártójának is számító technológiai óriás egyébként már 2018-ban elkezdte tesztelni a rendszerét, és a közeljövőben több mint 60 játék esetében használná.

Az arcfelismerő rendszert a legkönnyebben a telefonok kameráival lehetne használni – a személyi számítógépeken és a konzolokon némileg bonyolultabb az alkalmazás.

A Tencent játékai egyébként világszerte népszerűek. Az olyan címek, mint az Honour of Kings vagy a Game for Peace nemcsak Kínában, de a nyugati országokban is igen keresettek. Az pedig izgalmas kérdés lesz, hogy az új arcfelismerő rendszer hogyan módosítja majd a felhasználók számát és aktivitását.