Különleges formavilágú völgyhíd épül az M6-oson - képek

M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
Vágólapra másolva!
A Strabag kivitelezésében gyors ütemben zajlik az M6-os autópálya Bóly-Ivánvárda közötti szakaszán elhelyezkedő Majsi-vízfolyás feletti völgyhíd kivitelezése, amelynek különleges formavilágú szerkezeti kialakítását a MEVA egyedülálló műszaki megoldásaival valósították meg.
Vágólapra másolva!

Ahogy arról az Origo beszámolt, már javában folyik az M6-os autópálya országhatárig tartó szakaszának építése, amelynek forgalomba helyezésére 2024. I. negyedévében kerülhet sor - írja a Magyar Építők. A Bóly és a horvát határnál fekvő Ivándárda közötti 20 kilométeres út nettó 88,6 milliárd forintos beruházás eredményeként valósul meg.

A befejező szakaszon 3 különszintű csomópont, valamint több műtárgy is megépül, amelyek közül kiemelendő a Villány-Mohács vasútvonalon átvezető híd, amelyről az Origo is tudósított, illetve a Majsi-vízfolyás és a Szilvás-patak feletti, vadátjáróval kombinált völgyhidak.

Ezúttal a 200+276,43 kilométerszelvényben található Majsi-vízfolyás feletti híd kivitelezését mutatjuk be részletesebben.

A pillérek megépítéséhez a MEVA nagy teherbíró képességű Mammut 350 zsaluelemeinek és az íves felületek kivitelezésére alkalmazható Radius elemeknek köszönhetően mindössze minimális egyedi elemek hozzáadásával oldották meg a híd propellerszerű formájának lekövetését.

Galériánkban látványos felvételeket talál az M6-os autópályán a Majsi-vízfolyás felett épülő völgyhídjáról:

M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,
M6, autópálya, völgyhíd, épül, különleges formavilágú, MEVA egyedi megoldásaival,

Ezzel a megoldással, illetve az MT60-as állványrendszer alátámasztásával lehetővé vált, hogy a helyenként 14 méteres magasságot is elérő pillérek megépítése rendkívül gyors ütemben, 7 méter magas ütemekkel haladva készülhessen el.

A pilléreken felül a műtárgy fejgerendáinak geometriáját sem a szokványos kialakítással tervezték meg: az alsó síkja a híd ellipszis görbéjét követi le, ennek tengelye pedig nem párhuzamos a vízszintes síkkal. A feladatra a MEVA MEP állványzata bizonyult a legalkalmasabbnak, ugyanis a rendszer nagy magasságokban is nagyfokú stabilitással rendelkezik, a változatos elemválasztékának köszönhetően pedig könnyen lekövethető volt a pillér egyedi formája.

A hídfő vasbeton szerkezeteinek kialakítása során az akár 100kN/m2 frissbetonnyomás-felvevő képességgel rendelkező Mammut 350 falzsaluzatot alkalmazták.