Ahogy arról az Origo beszámolt, már javában folyik az M6-os autópálya országhatárig tartó szakaszának építése, amelynek forgalomba helyezésére 2024. I. negyedévében kerülhet sor - írja a Magyar Építők. A Bóly és a horvát határnál fekvő Ivándárda közötti 20 kilométeres út nettó 88,6 milliárd forintos beruházás eredményeként valósul meg.
A befejező szakaszon 3 különszintű csomópont, valamint több műtárgy is megépül, amelyek közül kiemelendő a Villány-Mohács vasútvonalon átvezető híd, amelyről az Origo is tudósított, illetve a Majsi-vízfolyás és a Szilvás-patak feletti, vadátjáróval kombinált völgyhidak.
Ezúttal a 200+276,43 kilométerszelvényben található Majsi-vízfolyás feletti híd kivitelezését mutatjuk be részletesebben.
A pillérek megépítéséhez a MEVA nagy teherbíró képességű Mammut 350 zsaluelemeinek és az íves felületek kivitelezésére alkalmazható Radius elemeknek köszönhetően mindössze minimális egyedi elemek hozzáadásával oldották meg a híd propellerszerű formájának lekövetését.
Galériánkban látványos felvételeket talál az M6-os autópályán a Majsi-vízfolyás felett épülő völgyhídjáról:
Ezzel a megoldással, illetve az MT60-as állványrendszer alátámasztásával lehetővé vált, hogy a helyenként 14 méteres magasságot is elérő pillérek megépítése rendkívül gyors ütemben, 7 méter magas ütemekkel haladva készülhessen el.
A pilléreken felül a műtárgy fejgerendáinak geometriáját sem a szokványos kialakítással tervezték meg: az alsó síkja a híd ellipszis görbéjét követi le, ennek tengelye pedig nem párhuzamos a vízszintes síkkal. A feladatra a MEVA MEP állványzata bizonyult a legalkalmasabbnak, ugyanis a rendszer nagy magasságokban is nagyfokú stabilitással rendelkezik, a változatos elemválasztékának köszönhetően pedig könnyen lekövethető volt a pillér egyedi formája.
A hídfő vasbeton szerkezeteinek kialakítása során az akár 100kN/m2 frissbetonnyomás-felvevő képességgel rendelkező Mammut 350 falzsaluzatot alkalmazták.