A MÁV Zrt. hálózatán körülbelül 8600, a társaság által üzemeltetett vasúti híd található, ezek több mint fele 50 évnél, 12 százaléka 100 évnél is régebben épült.
A Hídrekonstrukciós program keretében összesen 10 híd került átépítésre és felújításra.
A felújított hidak egytől-egyig szűk keresztmetszetet jelentettek a vasútvonalakon, ugyanis a leromlott állapotuk és gyenge teherbírásuk miatt gátolták a vonatforgalom hatékony lefolyását.
A hídfelújítási projekt célja az országos közforgalmú vasúthálózat érintett vonalain meglévő szűk keresztmetszetek megszüntetése mellett az, hogy a személy- és áruszállító vasútvállalatok, közvetve a teljes magyar lakosság, valamint tranzitforgalom esetén a környező országok lakosai is részesüljenek a projekt hozadékából.
A teljes program uniós és hazai forrás bevonásával valósult meg 6,77 milliárd forint értékben, melyből a kivitelezésekre közel 6 milliárd forintot fordítottak.
A Hídrekonstrukciós program első ütemében a Budapest−Kelenföld−Dombóvár vasútvonalon található három vasúti híd rekonstrukciója valósult meg.
A program második ütemének keretében
A Hídrekonstrukciós program harmadik üteme 3 vasúti híd rekonstrukcióját tartalmazta.
A 101. sz. vasútvonalon, Berettyóújfalu és Sáp között a Kék-Kálló-híd részleges korszerűsítésére utoljára 1961-ben került sor. Az 1986-ban készült alaptestek megerősítése is esedékessé vált - emeli ki a Magyar Építők cikke. A Hídrekonstrukciós program negyedik ütemének köszönhetően a híd teljes teherhordó szerkezete megújult, így a műtárgy alkalmassá vált arra, hogy a szerelvények 100 km/h sebességgel közlekedjenek a szakaszon.
A fejlesztéshez kapcsolódó 101. sz. vasútvonal Püspökladány–Biharkeresztes szakaszának szűk keresztmetszet kiváltása és villamosítása jelenleg is folyamatban van. A 33 kilométeres szakasz műszaki átadás-átvétele tervezetten 2023. IV. negyedévében valósul meg.