Vasszigor jön a H&M-nél, fizetni kell azért, ami eddig ingyenes volt

h&m, hennes & mauritz, üzlet, shop, ruha, márka, vállalat, illusztráció
In Danish investigative journalism TV-program "Operation X" that aired on October 15th 2017 host Morten Speigelhauer and his team uncover that H&M might be burning perfectly wearable clothes for no good reason. According to the findings of the program a shipment of jeans and trousers were burned under the explanation of being a health risk but nothing seems to be wrong with the clothes. Operation X got a hold of a few samples from the apparently dangerous shipment sent for burning and tested them according to the most likely problematic substances and health risks as well as compared their findings with tests done on similar pieces of clothing sold in H&M stores in Denmark. The tests revealed nothing out of the ordinary and no values of potentially dangerous substances above the allowed levels for the Danish market. After trying to get an explanation without luck from H&M Denmark after the program aired a comment finally appeared in Swedish media and on Facebook. H&M stated that the jeans had a markedly higher level of lead in the metal parts than is allowed and that the trousers were suspected of containing mold. This is directly against any findings done by the tests performed by experts for Operation X and many consumers are not satisfied with H&M's explanation. (Photo by Ty Stange / Ritzau Scanpix / Ritzau Scanpix via AFP)
Vágólapra másolva!
A nagy fast fashion divatáruházak közül mostantól a brit H&M is pénzt számol fel online vásárlóinak a visszaküldött termékek kezeléséért, függetlenül attól, hogy a ruhákat küldeményként, vagy valamelyik fizikai boltban adják le.
Vágólapra másolva!

A cégtől az interneten terméket vásárlóknak mostantól 1,99 fontot (kb.900 forint) kell fizetniük akkor, ha rendelésüktől elállnak, és a ruházati cikkeket visszaküldve, pénzük visszatérítését kérik a cégtől - erről számol be a BBC. A visszaküldés ugyanakkor továbbra is ingyenes marad a törzsvásárlói tagsággal rendelkezőknek.

Képünk illusztráció Forrás: Ritzau Scanpix via AFP/Photographer Ty Stange +45 21420821 Vesterbrogade 80b, 4. 1620 Copenhagen V Denmark [email protected] www.ty-stange.dk/Ty Stange

A H&M nem az első áruházlánc, amely költségeire hivatkozva ilyen intézkedés mellett döntött. Korábban a konkurens láncok, mint a Zara, a Boohoo, a Uniqlo és a Next, már bevezettek hasonló díjfelszámítást.

A vállalat döntését azzal indokolta, hogy a koronavírus-járvány alatt megnövekedett az online forgalmuk, ennek lendülete máig kitart. Ugyanakkor ebből adódóan a visszaküldött küldemények száma is növekszik, noha sokszor csak méretprobléma, és nem minőségi kifogás áll a háttérben.

A visszaküldések kezelése jelentős költséget jelent a vállalat brit üzleteinek, ezért vezetik be ezt a díjat most.

A díj összegét a visszatérítés árából vonják majd le.

Kommentárok arra figyelmeztetnek, hogy a lépés sok vásárló elégedetlenségét kiválthatja. Közéjük tartozhatnak a fogyatékkal élők, akik sokszor kényszerűségből vásárolnak online, mert nem tudnak felkeresni fizikai boltot.

A H&M nem csak a briteknél számol fel pénzt a visszaküldésért, Magyarországon 990 forintot vonnak le a visszatérített összegből azoktól, akik nem rendelkeznek vásárlói tagsággal.