Nyugodtabb nyár vár a fővárosban közlekedőkre az idén, mivel nincs elég pénz a nagy útfelújításokra. Ebben az évben szinte egyáltalán nem futja útfelújításra a fővárosi önkormányzatnak, így csak a tavaly félbemaradt, vagy el sem kezdett munkákat folytatják idén - írja a Magyar Hírlap. Nem maradnak azonban nyári dugó nélkül a budapestiek, folytatódik ugyanis a Kőbányai út felújítása, amelyet idén biztosan befejeznek.
A Dózsa György útról végleg eltűnik a macskakő, egészen a Thököly úti kereszteződésig. Tavalyra tervezték, de mivel elmaradt csak most fognak hozzá a Haller utca átépítéséhez. A felújítások közül a legkritikusabb Szentendrei úti felüljáró rekonstrukciója lehet. Március 22-én kezdődnek a munkák, és egészen június végéig forgalomkorlátozások lesznek a környéken.
Az Árpád híd felől Szentendre felé haladók a híd alatti és melletti útszakaszról kanyarodhatnak a Szentendrei útra. A Szentendre felől érkezők a tavaly felújított ellentétes forgalmi irányú hídrészen hajthatnak fel a hídra.
Az újonnan tervezett felújítások azonban kérdésesek a múlt héten elfogadott költségvetés miatt. Idén az utak karbantartására ugyanis csak 1,8 milliárd forint jut, ezt kell beosztani a kátyúzásra is. A mostani hosszú és hideg tél miatt az átlagosnál 40 százalékkal több kátyú keletkezett a fővárosi utakon.
Idén lenne esedékes a Rákóczi út és a Kossuth Lajos utca átépítése, ám a pénzkeret épphogy csak elég lenne erre, de akkor a kátyúkra nem költhetnének egy fillér sem. Ha most nem kezdik meg a felújítást a talán legforgalmasabb fővárosi sugárúton, akkor legközelebb csak 2006 nyarán lesz erre lehetőség. Ennek az az oka, hogy 2003-tól három egymást követő nyáron át nem közlekedik a 2-es metró a Népstadion és a Deák tér között, a pótlóbuszok pedig a Rákóczi úton haladnak majd az Astoriáig. A felújítás miatti sávlezárások így nem tennék lehetővé a metrót helyettesítő buszok akadálytalan közlekedését a Rákóczi úton a Blaha Lujza tér és az Astoria között - írja a Magyar Hírlap.