Az Országos Rádió és Televízió Testület legutóbbi tanulmánya szerint, melyet 2003 első negyedévében készített, leggyakrabban a filmeket és a sorozatokat, vagyis a fikciós produkciókat hirdetik a televíziók. Az összes előzetes 46 százaléka ezekre a műfajokra hívta fel a nézők figyelmét. A kereskedelmieken futó ajánlóblokkokban az ORTT szakemberei szerint halmozottan fordult elő az erőszak. A vizsgált időszakban csak az RTL Klub sértette meg a médiatörvényt, egy alkalommal, amikor a gyermekek által is nézett időpontban, délelőtt tűzött műsorára erőszakos eseménysort tartalmazó előzetest.
Az ELTE médiatanszékének oktatója, Hammer Ferenc szerint a beharangozóknál a legnehezebb a szülőnek odafigyelnie arra, mit lát gyermeke a képernyőn. "A műsorelőzeteseknél ugyanis nincsenek a korhatárok feltüntetve, ezért például az esti híradó előtt készenlétben kell állni a távirányítóval, hogy ne lásson erőszakos, durva jeleneteket a kiskorú gyermek. Hiába a szülő felelőssége, mit néz gyermeke, az előzeteseket nehezen védi ki. Márpedig ezekben a beharangozó anyagokban a minél nagyobb közönségarány elérése miatt egy korhatáros filmből biztos, hogy a legkeményebb jeleneteket vágják össze. Ez jellemző a mozifilmek előzeteseire is" - mondta a Magyar Hírlapnak a médiakutató.