Keller: Büntetőjogilag is értékelik az ÁSZ-jelentést

Vágólapra másolva!
Keller László közpénzügyi államtitkár szerint az M7-es felújításáról készült ÁSZ-jelentés számos olyan hibát megfogalmaz, amely felveti a büntetőjogi felelősséget. Az államtitkár úgy vélte: nemcsak drágán újították fel az autópályát, de az még balesetveszélyes is.
Vágólapra másolva!

Az Állami Számvevőszéknek (ÁSZ) az M7-es felújításáról szóló jelentése arra mutat rá, hogy az autópálya felújítása után balesetveszélyessé vált, illetve a rekonstrukcióra fordított összegekben jelentős eltérések vannak az elszámolás és az ÁSZ-megállapítások között - mondta Keller László közpénzügyi államtitkár keddi sajtótájékoztatóján. "Az Állami Számvevőszék jelentése rávilágít arra, hogy az adófizetők pénzét nagyon tisztességesen megterhelve, az ő életüket veszélyeztetve újították fel az autópályát" - tette hozzá Keller.

Úgy vélte, az autópálya felújításával kapcsolatos helyzetet büntetőjogilag is értékelni kell. "Elemezni fogjuk az Állami Számvevőszék jelentését, és minden egyes megállapításával kapcsolatban az arra illetékeseket meg fogom kérdezni, milyen lépéseket terveznek, ha már eddig nem tartották szükségesnek a megfelelő lépések megtételét" - közölte az államtitkár. Mint mondta, az ÁSZ-jelentést eljuttatja Polt Péter legfőbb ügyésznek.

Arra a kérdésre, hogy az ügyben ki tehet feljelentést, úgy válaszolt, "elvileg az, aki az ismeretek birtokában van".

Az államtitkár elmondta: a jelentés szerint a rekonstrukció tervezett költsége - 2001-es áron - 34,96 milliárd, aktivált értéke ugyanakkor 72,43 milliárd forint volt. További költségtételeket ismertetve szólt arról, hogy a fővállalkozó díja 64 milliárd, az első körös alvállalkozóké ezzel szemben 47 milliárd forintot tett ki.

Keller megjegyezte, hogy az autópálya felújítása során nem volt verseny, nem volt közbeszerzési eljárás, a Nemzeti Autópálya Rt.-nek szerinte nem volt technológiája, valamint nem építették be a tervezett aszfaltmennyiséget az autópályájába. Kitért arra, hogy a felújítás következtében keskenyebbek lettek a leállósávok, ami növeli a balesetveszélyt, illetve nem megfelelően oldották meg az út vízelvezetését.

"Volt egy szlogenje az autópálya-építésnek, amelyik azt mutatta be, hogy ilyen volt - nagyon döcögős volt az M7-es - és ilyen lesz. Én meg azt mondom, hogy ilyen volt és ilyen maradt" - fogalmazott Keller László.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!