Koronavírus infógombbal bővül az ÉletMentő alkalmazás

2020.04.06. 10:31

Mostantól közvetlenül elérhető lesz a koronavírussal kapcsolatos kormányzati tájékoztató oldal a mentőszolgálat ÉletMentő nevű applikációjából. Az alkalmazás emellett push üzenetben küldi el a felhasználóknak a legfrissebb információkat.

A koronavírus miatt kialakult helyzetben két újdonság került a Vodafone Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) közös alkalmazásába, az ÉletMentő applikációba - írja közleményben az OMSZ.

Az újítások egyike a Koronavírus információ gomb, mely közvetlenül átvezeti a felhasználókat a magyar kormány hivatalos, koronavírussal kapcsolatos tájékoztató oldalára.

Az ÉletMentő applikáció januárban indult el, azóta 2500 segélyhívás érkezett ezen keresztülForrás: Czabán Máté/OMSZ

A közlemény szerint a másik újítás, hogy az applikáció úgynevezett push üzenetek vagy értesítések formájában el tudja küldeni a felhasználóknak a legfrissebb létfontosságú információkat. Ehhez azonban szükséges, hogy a felhasználók az ÉletMentő applikáció letöltésekor engedélyezzék, hogy az alkalmazás értesítéseket küldjön. 

A push üzenetek azok az okostelefonokon felugró üzenetek, amelyeket egy alkalmazásból. Előnyük, hogy a felhasználó akkor is megkapja ezeket a lényeges üzeneteket, ha éppen nincs megnyitva telefonján az alkalmazás, vagy épp nem használja telefonját. 

2500 segélyhívás január óta

– Az ÉletMentő applikáció elsődleges célja az, hogy megkönnyítse a segélyhívást úgy, hogy a mentők gyorsan, sok információhoz juthassanak. A frissítés révén az alkalmazás olyan új funkciókkal bővül, melyek közvetve szintén az életmentést szolgálhatják – emelte ki Csató Gábor, az OMSZ főigazgatója.

A közleményben emlékeztetnek, hogy az ÉletMentő applikáció 2020 januárjában indult el a Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat együttműködésében, a célja elsősorban az, hogy gyorsabbá és hatékonyabbá tegye a segélyhívást.

Az alkalmazásban a felhasználó előre feltöltheti egészségügyi adatait, és ezek az adatok a segélyhíváskor azonnal megjelennek a diszpécser monitorján. Helymeghatározó rendszere pedig abban segít, hogy akkor is gyorsan megtalálják a bajbajutottat, ha az például nem tud pontos címet mondani.

Az applikációt az indulás óta eltelt alig 2 hónapban több mint 450 ezren töltötték le, és közel 2500 segélyhívás érkezett ezen keresztül, amiből 680 tényleges ellátást igénylő eset volt.