A fővárosi vállalkozók példátlan módon összefogtak Karácsony Gergely ellen a dugók miatt

dugó, forgalom, budapest, autók, kocsisor, iskolakezdés, tanév, 2023. 09. 01. Üllői út
Dugó a fővárosban az Üllői útnál
Vágólapra másolva!
Példátlan összefogás valósult meg a budapesti vállalatokat tömörítő érdekvédelmi szervezetek között, akik arra kérik a Fővárosi Önkormányzatot, hogy függessze fel a Budapest mobilitási tervet – írja a Világgazdaság. Szerintük a főváros közlekedésszervezési gyakorlata a gazdasági növekedés gátjává vált, óriási bajba kerülhetnek a kisvállalatok.
Vágólapra másolva!

– hangzott el a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett eseményen, amelynek előzménye, hogy szeptember 12-én a BKIK mellett a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi Iparkamara kiadott egy állásfoglalást annak érdekében, hogy érdemi párbeszéd alakuljon ki a fővárosi közlekedést irányítók és a gazdasági szereplők között. Ám az aláírók azóta sem kaptak választ felvetéseikre.

Az elképesztő dugók és a Karácsony-féle közlekedéspolitika ellehetetleníti a vállalkozásokat Fotó: Csudai Sándor - Origo

Példátlan összefogás a fővárosi vállalkozók körében

Az állásfoglalás kiadását követően a csatlakozásáról értesítette a kezdeményezőket további hat szervezet, amelyekkel együtt az

aláírók 400 ezer vállalkozást képviselnek Budapesten és a fővárosi agglomerációban.

A következő szervezetek csatlakoztak:

  • Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ)
  • Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Budapest és Pest Vármegyei Regionális Szervezet (VOSZ)
  • Ipartestületek Országos Szövetsége (Iposz)
  • Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ),
  • Magyar Mérnöki Kamara
  • Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary)

Jelezték az érintett szervezetek, hogy hiába figyelmeztették a fővárost, amellett, hogy a gazdasági szereplők kéréseit nem teljesítették és érdemi párbeszéd a problémakörök nagyobb részében nem jött létre, a főváros gyakorlata nem változott.

– figyelmeztettek. Az aláírók szerint minden olyan stratégia, amely kizárólag a közösségi közlekedésre, a kerékpárosokra vagy csak a gépjárművel közlekedőkre optimalizál, szükségszerűen egyoldalú lesz. Hangsúlyozták, hogy kompromisszumos megoldásra lesz szükség, különben a kisvállalatok óriási bajba kerülnek, és még nagyobb számban fognak megszűnni.

Nem akadályozni kell a gépjárműforgalom növekedését, hanem megoldani

Nagy Elek, a BKIK elnöke szerint Budapest a nemzet fővárosa, ahol az elmúlt években 50 százalékkal nőtt a gépkocsik száma, amit nem lehet megakadályozni, inkább meg kell oldani.

Az elmondása szerint az aláírók képviselik azokat a vállalkozásokat, amelyek idén összesen 271 milliárd forintot fizettek be Budapest kasszájába, ezért azt kérik, hogy az ő működésüket ne akadályozza a főváros, ugyanis ennek a város lakói fogják meginni a levét.

Nagy Elek hat pontban szólította fel a Fővárosi Önkormányzatot, hogy azonnali hatállyal:

  • függessze fel a Budapest mobilitás terv 2030 gépjárműforgalmat egyoldalúan korlátozó módosításának véglegesítését,
  • szüntesse meg az indokolatlan helyeken felfestett kerékpársávokat, a karókkal történő elválasztást pedig mindenütt szüntesse meg,
  • tegye lehetővé a tisztán elektromos gépjárművek Lánchídon történő áthaladását,
  • segítse elő a belváros elkerülhetőségét biztosító kerületközi közúti fejlesztések megvalósulását,
  • támogassa az agglomerációs hivatásforgalomnak alternatívát nyújtó közlekedés fejlesztését,
  • végezetül teremtsen diskurzust az érintett szereplők között.

Emellett az aláírók annak is szükségét látják, hogy hatástanulmányok készüljenek a főváros közlekedésfejlesztése terén, és smart javaslatokkal optimalizálják Budapest közlekedését.

Munkába járáshoz kell az autó

– mondta az ÉVOSZ képviselője, aki szerint tudomásul kell venni azt is, hogy szükség van infrastrukturális beruházásokra, ezért azt tanácsolják, hogy a főváros keresse meg a kormányzattal való együttműködési lehetőségeket.