Újdonságdömping és történelmi rekordok a lemezlistákon

Vágólapra másolva!
Megint egy újdonságoktól terhes hetet zártak a lemezlisták világszerte, és számos egyetértés is kialakult az egyes országok zenevásárlói között. A Panic At The Disco például az óceánon átszelve tarolt, de az Atlanti-óceán mindkét parján jól fogyotak a Counting Crows és a Racounters új lemezei is. Ezen kívül még két történelmi rekordot is sikerült megdönteni az Amerikai slágerlistán.
Vágólapra másolva!

A Billboard amerikai lemezértékesítési eredményeket összegző listáján a Hot Shot jelzéssel látják el azt a lemezt, amelyik az adott héten a legtöbb eladást produkáló újdonságként kerül fel a rangsorba. Ezen a héten azonban mondhatnánk, hogy nem egy Hot Shot van, hanem egyenesen egy egész triumvirátus, ugyanis a legkelendőbb albumok összes dobogós helyezettje újdonság. További érdekesség, hogy az előző heti győztest váltó mostani újdonság több tekintetben hasonlít az elődjére, mint amennyiben különbözik tőle.

Az ABC tévécsatornán induló, majd az MTV-re átköltöző Making The Band című valóságshow lényege, hogy a kamerák előtt selejtezik ki az énekes jelentkezőket, hogy végül egy-egy széria fináléjára egy formációt állítsanak össze a jelentkezőkből. Ennek eredményeként született meg a múlt héten a kelendőségi lista élére állt Danity Kane lánycsapat, és ebben a showban született meg a DAY26 nevezetű fiúbanda is, amely ezen a héten a váltást biztosította az csúcspozícióban. A srácok ugyan mintegy 45 ezer példánnyal kevesebb lemezt tudtak eladni, mint az őket megelőző csajok, de még így is a 2001 óta elért legjobb fiúcsapatos debütálással lettek elsők (akkor a D12 rapbanda volt a toppon a Devil's Night című lemezzel).

A második helyre futott be a Las Vegas-ból támadó Panic At The Disco második lemeze, a Pretty. Odd., amelyet legalább annyi várakozás előzött meg, mintha egy kultzenekar tíz éves kihagyás után térne vissza a stúdióba. A tinédzserkorú srácokra az internetes megjelenéseik alapján figyeltek fel, és folyamatos koncertezés mellett 2005-ben debütáltak az A Fever You Can't Sweat Out című lemezzel, amely az indie albumok kategóriájának eladási listáján a legelőkelőbb pozícióig jutott, mellette pedig az összesített rangsorban is 13. lett. A csapat ázsiója azóta folyamatosan csak nőtt, ezt mutataj az is, hogy már közelebb sodródtak a pop státuszhoz, mint hogy emo zenekarként tekintsenek rájuk, amit alátámaszt az is, hogy most már a második helyen nyitnak az új anyaggal, és az alternatív zenei rangsorokban meg sem jelennek.

Az élre ugró trió harmadik tagja a Counting Crows, amely ötödik stúdióalbumát adta ki Saturday Nights & Sunday Mornings címmel. A formáció még 1994-ben hívta fel magára a figyelmet Mr. Jones című számával, ami a rockzenei listákon tekintélyes helyezéseket ért el, majd '96-ban a Recovering The Satellites című második nagylemez már az élen robbant be az összesített amerikai nagylemezlistán. Ezt a kezdeti lendületet azóta sem sikerült felülmúlniuk, de pályafutásuk során most értek a legközelebb hozzá.

Az aktuális legkelendőbb tíz között még egy további új belépőt találunk, méghozzá a White Stripes-ból ismert Jack White nevével fémjelzett The Raconteurs-t. A csapatnak ez a második nagylemezes megjelenése, és az eddigiek alapján azt mondhatnánk, elképesztően stabil teljesítményt produkálnak. A debütáló Broken Boy Soldiers ugyanis hetedik lett a Billboardon, a most kiadott Consolers Of The Lonely pedig éppen ugyanezt a pozíciót tölti be most. A fent említett aktuális újdonságokon mellett a Top 10-ben az előző hétről ismerős nevek szerepelnek, köztük Rick Ross, Flo Rida illetve mostmár harmadik hete tartja magát a legjobb öt között a NOW 27 válogatás.

Néhány friss kiadványt találunk még a középmezőnyben is. Mindjárt a 11. helyen került fel a rangsorba a B-52s nevű, '70-es években alakult new wave formáció, amely Funplex című lemezével 16 év után jelentkezett új stúdióanyaggal, a második legjobb eredményét érte most el, amely hét helyes lemaradással követi a '89-es Cosmic Thing-et. Az előbbin kívül viszont már csak gyűjteményes albumokat találunk a lemezeladási lista ezen tartományában. Ezek közül a legjobban Enrique Iglesias No. 1 slágereit tartalmazó 95/08 című lemeze fogyott a legnagyobb számban, és lett 18., felkerült még ötvenen belül az amerikai profi birkózók zenegyűjteménye (WWE: The Music Volume 8, 24.) és egy Simon & Garfunkel koncertfelvétel (Live 1969, 33.).

A slágerlistán egy hét alatt két rekordot is sikerült megdönteni, ami már csak azért is érdekes, mert az utóbbi hetekben jellemzően beragadt itt néhány szám, ami nehezen hagyta el a vezető pozíciókat. Most azonban alapos vérfrissítés történt, és az Usher-féle Love In This Club-on kívül (amely megőrízte második helyét) itt is lecserélődött a dobogó. Az aranyérmet Mariah Carey gyűjthette be a Touch My Body-val, ami a nagyon jó időzítésnek köszönheti sikerét, ugyanis az énekesnő egy MTV show új szériájának indítóbuliján lépett fel a dallal, és ezzel egyidőben kezdték meg az online értékesítést is, így hatalmas letöltést generálva sikerült befutnia elsőnek.

Ezzel a No. 1-nal, amely a popdívának már a 18., egy történelmi rekordot is sikerült megdöntenie: a második helyre lépett elő a rock érában megszerzett legtöbb No. 1 slágert birtoklók sorában, megelőzve Elvis Presley-t, így már csak a Beatles előzi meg őt. A harmadiknak megérkezett Madonna is nagyot lépett felfelé, hiszen múlt héten még csak 68. volt a 4 Minutes című számmal, amiben Justin Timberlake is közreműködik. Egyébként Madonna szintén rekorder lett, ezzel ugyanis övé a legtöbb Top 10 sláger.