Az est egyik főszereplője és zenei motorja, Szőke Szabolcs a hatvanas évei végén jár, miközben fiatal zenészekkel dolgozik együtt azzal a szándékkal, hogy az új generációtól kapjon újabb inspirációkat. A számos különleges hangszeren játszó muzsikus által vezetett Trio Squelini zenészei különböző felállásokban (Tin Tin Q, Ektar Szőke Quartet, Quintet) évek óta játszanak együtt.
A „különleges" szó használata valóban indokolt, ugyanis
Szőke Szabolcs a gadulka és az array mbira, Szalai Péter pedig a cajon, a cajonito, a basszus kalimba, az aquaphone, a gato drum, a kalimba és a mbira nevű hangszereket
szólaltatja meg, miközben Váczi Dániel szaxofonon és array mbirán játszik. A zenészek már több közös lemezen szerepeltek együtt, a Trio Squelini 2014-es, Campiello/Terecske című albuma után pedig a tavaly megjelent Furiosó-t már Rohmann Ditta csellós-énekessel közösen készítették. A csapatot az etno - elsősorban balkáni, afrikai és keleti - hangzások, kortárszenei elemek és klasszikus formák egyaránt jellemzik.
A Bábel-esten
színpadra lép az Akkezdet Phiai
is: a formációt két költő-zenész, Závada Péter és Süveg Márk (Saiid) alkotja. Ars poeticájuk, hogy a zene hangulatokkal és ritmusokkal szolgálja ki a nyelvet, azaz a hangsúly a rapes, slames szövegmondáson van. A duót az egyre népszerűbb nu jazz-formáció, az Amoeba egészíti ki: az ő koncertjeiket általában az improvizatív dzsessz, a funk és a hiphop jellemzi.
A bábeli sokféleségből nem hiányozhat a vizuális elem sem: ezt képviseli a Brüsszelben élő kortárstáncos, Rózsavölgyi Zsuzsa. A
Bábel-sorozat egyik fő üzenete az összművészetiség megjelenítése,
és ez a fiatal táncművész-koreográfus számára is az önkifejezés egyik legfontosabb eleme.
A Bábel-sorozat szerkesztője Marton László Távolodó. A szombat esti produkciót a Színház- és Filmművészeti Egyetem harmadéves színházrendező szakos hallgatói, Ascher Tamás tanítványai állítják színpadra.