Varga Melinda szerkesztő, Böszörményi Zoltán művészetének jó ismerője szerint az író prózai világa olyan akár a japán legyező: színes, izgalmas, vibráló, ahol minden színnek és formának jelképes szerepe van. Bár jól érzékelhető néhány fontos kapcsolódási pont, visszatérő motívum a Míg gondolom, hogy létezem, Az éj puha teste, a Regál, a Sóvárgás és a legújabb, Darabokra tépve című regények, a Halálos bűn és a Füst című novelláskötetek között, mindenik prózakötet erénye, hogy formailag és tématikailag is eltér egymástól, újszerű, felkavaró és merőben más, mint amit eddig bármelyik kortárs vagy klasszikus prózaírótól olvashattunk. Kizökkent a komfortzónánkból, álmatlan éjszakákat okoz, felkavar, megnevettet, költői képekkel kápráztat el.
A Darabokra tépve című nagyregényben többféle regénytípust lelhető fel. A kalandregény, a fejlődésregény, az esszéregény egyaránt jelen van, s mindezt a szerző lírai részekkel, szenzuális leírásokkal, vad szerelmi jelenetekkel, filozófiai elmélkedésekkel, sajgó történelmi látlelettel fűszerezi. Percig sem unatkozunk, együltünkben elolvassuk. A szerző jó érzékkel keveri a populáris irodalmi betéteket a magas irodalommal, a filozófiával és a történelemmel. Sartre, Houellebecq, Nietzsche, Hamvas, Shakespeare, Dante, a gyöngyörű női mellek, a popzene, az üzleti világ, az irodalmi élet, az izgató édeshármasok, az istenhit, az elmúlás és a trianoni igazságtalanságok, a darabokra tépett magyar haza tragikuma jól megfér egymás mellett. A lázadó tinédzsertől, a bölcs gondolkodóig, az irodalomtudóstól, a villanyszerelőig és a házvezetőnőig minden olvasótípusnak örömet szerez és garantáltan lenyűgözi. Sikerkönyv. Intellektuális játék. Szellemi labirintus. Költészet. Varázslat. Szenzualitás. A modernitás irodalma – írja Varga Melinda.
(A regény kapható az Írók Boltjában, a Libri és Líra üzletekben, a Bookline-on.)