A Bugatti kitart a belső égésű motor mellett, ha kell, benzinkutat is ad hozzá
![](https://cdn.origo.hu/2024/05/0C_hRSIIHx1gT2RAyF-JeOY9BT-EnxYjTH3091kugk8/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2UzZjAzNjkzMDRjMjQ3ODg4NTYyMGE4ZGEwYjg1MTkx.webp)
Június 20-án leplezi le az immár Mate Rimac irányítása alatt lévő Bugatti márka új szuperautóját, amelyről annyit tudunk, hogy a külső megjelenés evolúciója lesz a jelenleginek, a beltér már radikálisabban átalakul, és itt debütál a márka új fejlesztésű, 8,0 literes V16-os szívómotorja, amelynek 9000/perc a leszabályozási fordulata. Ezzel az erőforrással hosszú távon, több autógeneráción keresztül számolnak, ezért használható lesz megújuló forrásból származó üzemanyaggal is.
De ez még nem minden, mert a londoni Future of the Car konferencián Mate Rimac elárulta, hogy tervben van a Bugatti által tervezett benzinkutak fejlesztése is, amivel az ügyfelek a megfelelő – megújuló forrásból származó – üzemanyagot tankolhatják autójukba. Érdemes megjegyezni, hogy a Rimac-Bugatti márkában 45%-os tulajdonrésze van a Porschénak, ami már 2022 óta gyárt megújuló forrásból származó benzint Chilében, a kísérleti üzem a tervek szerint 2025-ben már évi 55 millió liter, 2027-ben már 550 000 millió liter benzint fog gyártani. Ez persze csak egy kis csepp a világ benzinfogyasztásából, de a Bugatti-vásárlók is nagyon kis részét jelentik az autóvásárlóknak.