Vágólapra másolva!
Azt mondja, nagyjából sikerült kiküszöbölnie az őt hátráltató akadályokat, de ehhez kénytelen volt változtatni a vezetésén is. Úgy véli, az áttörés hamarabb megvolt, mint ahogy az eredmények mutatják.

Jenson Button mély gödörbe került a szezon első harmadában, az áprilisi Kínai és a júliusi Német Nagydíj közt eltelt hat versenyen csupán hét pontot gyűjtött, ami jelentősen csökkentette bajnoki esélyeit. Elmondása szerint a nehezén azonban már túl van, mert kijött a zsákutcából, és kezd megbarátkozni McLarenjével.

Mélypontként a monacói és kanadai hétvégét említette, azt a két futamot, amelyen esélye sem volt a pontszerzésre. "Nehéz időszakot éltem meg, de ha valaki olyan régóta versenyez, mint én, tudja, van oka annak, hogy hiányzik a tempó. Úgy vélem, azóta sikerült megoldanunk a problémák többségét" - közölte. "Valenciától és a Brit Nagydíjtól kezdve több önbizalmam volt az autóban, és úgy éreztem, jó munkát végzek, csupán nincs meg a gyorsaságunk csapatként."

A brit pilóta a jelenlegi 76 pontjával a tabella hetedik helyét foglalja el, a listavezető Fernando Alonsónak már 164 pontja van.

Tulajdonképpen az egész mezőnynek fejtörést okoznak a Pirelli idei szeszélyesen viselkedő gumijai, ez alól Button sem kivétel. "Úgy gondolom, hogy nagyon nehéz kiismerni őket. Éppen ezért kipróbáltunk pár újítást Kanadában és Monacóban, mert azt éreztem, hogy iránytűre van szükségem. A kísérletezésünk viszont nem működött" - vallotta be.

Forrás: Farkas Péter [origo]

"Valenciában visszatértünk az év eleji állapotunkhoz, és onnantól kezdve erősebb is voltam a csapaton belül. Nem a Ferrarihoz, Mercedeshez és a Red Bullhoz, hanem Lewis (Hamiltonhoz) viszonyítva."

Button közismerten finom vezetési stílusa ugyanakkor nem mindig segített autóján a gumik életben tartásában, sőt időnként tovább rontott a helyzeten - ezt ő maga ismerte be. A stílusán ezért kénytelen volt változtatni a Pirellik miatt.

"A legtöbb problémát idén az okozta velük kapcsolatban, hogy hol benne voltak a működési tartományukban, hol pedig kiestek belőle. Igyekszünk kíméletesen vezetni, hogy vigyázzunk rájuk, de amikor a gumik kiesnek a működési tartományból, többet ártunk nekik, mint ha agresszívan bánnánk velük" - mondta. "Nekem különösen nehéz volt a feladatom, mivel a vezetési stílusom eleinte nem illett az abroncsokhoz. Alkalmazkodnom kellett hozzájuk."