Alaposan meglepte a Forma-1-es közvéleményt Sebastian Vettel, amikor Malajziában legyőzte a Mercedes versenyzőit, és már a szezon második futamán nyerni tudott a tavaly még küszködő Ferrari színeiben.
A Mercedes elhatalmasodó fölényétől tartó közhangulat rögtön meg is változott, és ma már az a fő kérdés, hogy a Ferrari ismét le tudja-e győzni az Ezüstnyilakat. Malajzia óta ez egyelőre nem sikerült, de Kimi Räikkönen bahreini 2. helye ismét arra engedett következtetni, hogy az olaszok egyre közelebb tudnak kerülni a címvédőhöz. Vettel szerint viszont még nem jött el az ő idejük.
„A cél nyilvánvalóan az, hogy elkapjuk a Mercedest, és úgy tűnik, most mi következünk rögtön utánuk” – jelentette ki a négyszeres világbajnok, aki a napokban a német Forma-4-es bajnokság versenyzőinek mentora lett, így az ifjabb Schumacher pályafutásán is rajta tartja a szemét.
„Tavaly nagyon-nagyon erős évet produkáltak, és az idei évet is alaposan előkészítették, így szerintem már az is csodás, hogy már eddig is milyen jól teljesítettünk. Némi időbe fog telni, mire valóban felnövünk hozzájuk. Ha lehet, minden elkövetkező hétvégén egyre nagyobb nyomást próbálunk helyezni rájuk” – ígérte.
Vettel a szezon első három futama után felállhatott a dobogóra, Bahreinben viszont több hibát is vétett a futamon, így csak az 5. helyen ért célba. Räikkönen fellángolása viszont továbbra is jelezte, hogy a Ferrarival számolni kell, de Vettel szerint nem szabad, hogy a gyorsan jött sikerek a fejükbe szálljanak.
„Akad teendőnk bőven, találunk javítani valót, erre fókuszálunk” – mondta. „Ez a legjobb, amit tehetünk annak érdekében, hogy jól szerepeljünk, és a legerősebb esélyünk legyen a világbajnokságban. Még csak áprilist írunk, most két lábbal a földön kell állnunk” – közölte.
„Nem mi vagyunk az esélyesek, ezzel tisztában is vagyunk, de szerintem eddig sokaknak meglepetést tudtunk okozni. Jó teljesítményt nyújtunk, és tudjuk, hogy még ennél is többre lehetünk képesek.”
A Mercedes autói egyelőre mind a futamokon, mind az időmérőkön előnyben vannak, de az Ezüstnyilak szombati fölénye láthatóan jelentősebb. Ez részben annak köszönhető, hogy a Mercedesek rövid etapokon sokkal jobban teljesítenek a Ferrariknál, valamint az időmérőn csúcsra járatják az erőforrásukat, amire a futamokon már nem vállalkoznak.
Ralf Bach, a Sport Bild tudósítója arról számolt be az f1-insider.com címen vezetett blogján, hogy az időmérők során a Mercedes szoftveres eljárással olyan speciális beállításokat alkalmaz a motor üzemeltetése terén, amelyek megfelelnek az FIA előírásainak, és rövid etapokon akár 20 lóerő teljesítmény-növekedést is eredményezhetnek.
A Ferrari is próbálkozott ehhez hasonló, kizárólag az időmérőn bevethető módosításokkal, ők az üzemanyag-átfolyás mértékét tudták időlegesen megemelni, de Bach szerint az FIA a Kínai Nagydíjtól kezdve nem engedélyezi a Scuderia számára a trükk alkalmazását. A német tudósító bennfentesektől úgy tudja, hogy az időmérőkön 40, a futamokon pedig 20 lóerő a Ferrari lemaradása a Mercedes mögött.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!