Egyre aktuálisabb kérdés az F1 jövője, és azon belül Bernie Ecclestone utódlásának kérdése. A 85 esztendős üzletember felfuttatta a sportot, de az elmúlt években többször botrányba is keveredett: legutóbb a nőkről és Putyinról alkotott kifogásolható véleményt, és azzal is felhördülést keltett, hogy egy előfizetéses csatornának adta el az F1 nagy-britanniai közvetítési jogait.
Ezzel Sir Martin Sorrell, a nemzetközi WPP reklám- és PR ügynökség ügyvezetője, egyben az F1 igazgatótanácsának tagja sem ért egyet. Az F1.com-nak elmondta: „Hosszabb távon nem biztos, hogy az előfizetési díj a megoldás, ez elavult modell lehet.
Új szemléletet kell kidolgoznunk, hogy fokozzuk az érdeklődést”
– adott hangot ellenvéleményének, és a Rolling Stones ingyenes kubai koncertjét hozta fel példának. „A világ változik, ezt sokan a Forma-1-ben is kezdik megérteni.”
Sorrell véleménye azért rendhagyó, mert az F1 általános ügyeivel kapcsolatban szinte csak Bernie Ecclestone, esetleg a tulajdonos CVC-t képviselő Donald MacKenzie szokott megszólalni, és egyáltalán nem jellemző, hogy valaki bírálja Ecclestone működését. Sorrell persze nem támadólag tette ezt, azonban rámutatott, hogy az F1 forradalom előtt áll a közönséggel való kapcsolattartás terén, bár ez valószínűleg már az Ecclestone utáni korszakban fog lezajlani.
A virtuális valóság fantasztikus lenne a Forma-1 számára,
szinte vezetni lehetne az autókat! Ridley Scott filmjében, a Mentőexpedícióban például meg is lehet ezt tenni. Én magam emelkedtem fel az űrhajóval a Mars felszínéről, sétáltam az űrben, és mélyen belenéztem a nagy ürességbe, az élmény lenyűgözött a fülhallgatóval és a VR-szemüveggel. A technológia már ma is hihetetlen, a következő években pedig még jelentős fejlődésen megy majd keresztül. Gondolják csak el, mi minden válik lehetségessé!”
Sorrell úgy véli, az F1-nek nem csak más autósportokkal, hanem minden egyéb szórakozási lehetőséggel kell megvívnia az emberek szabadidejéért, s bár tudja, hogy sokan nem értenek vele egyet, úgy véli, a VR technológia előretörése kulcsfontosságú lesz a sportesemények fogyasztása terén.
„A Vodafone digitális stadiont épít Isztambulban. Azt érdemes lesz megnézni. Új lehetőségeket kapnak a nézők, teljesen újszerű élményben lesz részük.
Tíz éven belül a technológia ma még elképzelhetetlen szintre jut majd.
Megmosolyogtat kissé, hogy az emberek még mindig tévéképernyőkön nézik az F1-es versenyeket, de biztos vagyok abban, hogy épülnek majd újszerű pályák” – utalt a helyszíni szurkolók újszerű kiszolgálására.
A WPP feje szerint Ecclestone pótolhatatlan lesz az F1 élén, és nem hisz abban sem, hogy megosztható lesz a brit üzletember feladatköre. Sorrell „egyedinek” tartja az F1 első emberét, aki szerinte még mindig elemében van, és mindössze annyival bírálta a sportot, hogy jelenleg a rövidtávú érdekeket a hosszabb távú célok alá rendelik.
Sorrell szerint a sorozatnak legalább egy hónapot az USA-ban kellene töltenie, minimum két, de inkább négy futammal a kontinensen, és szerinte a következő 1 milliárd néző Ázsiából, Dél-Amerikából illetve Afrikából jön majd. Nem értett egyet azokkal, akik szerint az F1-nek nem kellene olyan országokba látogatnia, ahol nincs hagyománya az autóversenyzésnek.
„A Forma-1 követi a stratégiánkat: gyorsan növekvő piacokra megyünk, adatokból indulunk ki, és a működésünk digitálissá válik. A Forma-1 mindhárom szempontnak megfelel, és lenyűgöző vállalatok körét tudhatja maga mellett. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem csatlakozhatna hozzá még több.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!