Szebb és dinamikusabb megjelenésű F1-es autókat próbáltak alkotni az F1 előző szezonja előtt, azonban a szabályalkotók törekvései csak részben teljesültek, mert visszatértek az autókra a 2008-2010 között gyakran használt cápauszonyok és egy szürkezónát kihasználva megjelentek az úgy nevezett T-szárnyak is.
A csapatfőnökök közül többen már az előszezoni teszteken sopánkodni kezdtek az autók megjelenése és a nem túl esztétikus aerodinamikai megoldások szükségszerűsége miatt, hiszen az oldalszéltől eltekintve a cápauszonyok és a T-szárnyak is javították az autók aerodinamikáját, így hiába voltak rondák, mindenki kénytelen volt bevetni őket.
Az idei szezonra viszont nagy nehezen, de sikerült elérni a cápauszonyok betiltását. Ez lett volna a cél a T-szárnyakkal is, ez azonban csak részben sikerült. A technikai ábrák készítésére szakosodott Giorgio Piola az F1 hivatalos weboldalán rámutatott, hogy a technikai szabályzat 3.5.1a pontja definiálja az uszonytól megfosztott motortakaró elem paramétereit, a 3.5.1c pedig azt a részt, ahol tavaly a T-szárny volt.
Akad viszont egy kisebb terület, amire a pontosított szabályzat sem tér ki,
ez pont a hátsó tengely fölötti tér a két kerék között, ahova a Williams már tavaly is szellemesen elhelyezett egy „alsó T-szárnyat”, ami átívelt a kipufogócső fölött. Az apró szárny a diffúzor és a hátsó szárny működését segíti elő a légáramlás optimalizálásával, ezért várhatóan a csapatok most ebből próbálnak majd minél többet kihozni.
A méretekre vonatkozó korlátozás miatt nem valószínű, hogy az aprócska légterelő ismét magasra nőne, ezért várhatóan nem csúfítja majd el az F1-es autókat a 2018-as szezon során. Az idei szabályok szigorúbbak a tavalyiaknál, a csapatok viszont 2017-ben már megismerték az új előírásokat és tapasztalatokat is szereztek az autóikkal, így várhatóan idén extrémebb formatervekkel állnak majd elő.
Műszaki szempontból az idei csatatér a felfüggesztések körül alakulhat ki,
hiszen az FIA állítólag betiltotta a Red Bull és a Ferrari megoldását, a Mercedes viszont tovább kampányol az 1993-ban száműzött aktív felfüggesztések visszahozása mellett. Tavaly szintén trükköztek a csapatok a teszteken, akkor a Red Bull és a Mercedes volt kénytelen átírni a felfüggesztéssel kapcsolatos terveit.