A Forma-1-es szezon nyári forgatagában kissé a háttérbe szorult a lényeges fejlemény, hogy a mezőny összes tagját soraiban tudó F1-es versenyzői szakszervezet, a GPDA négypontos akciótervet készített a sportág kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media részére, majd két-két küldöttet meg is hívtak az FIA által szervezett tárgyalásokra is, amelyek témája a 2021-es szabálytervezet volt.
Az első alkalommal Lewis Hamilton és Nico Hülkenberg, a második, genfi találkozón Sebastian Vettel és Romain Grosjean képviselte a pilótákat. A német pilóta a Hungaroringen üdvözölte, hogy végre a versenyzők is hallathatják a hangjukat a szabályokkal kapcsolatban.
„Mindenképpen. Szerintem nagyon pozitív fejlemény és nagyszerű, hogy mi is elmondhatjuk a véleményünket. Talán mi vagyunk az egyetlen [csoport], ami érdek nélkül nyilvánul meg – mondta a Ferrari sajtótájékoztatóján, ahol a GPhírek is jelen volt. – Tárgyilagosak vagyunk, csak a sport érdekel minket. Ez nekünk és az asztalnál ülők számára is remek lehetőség, mert
szerintem tudunk olyat mondani, amivel még nem foglalkoztak. Mi a bennfentes perspektívát hozzuk, és mindenképpen azt érzem, hogy mások figyelnek ránk és megfontolják, amit mondunk.”
„Meglátjuk, mi lesz. Ennek az egésznek egy része politika és némi taktikázás meg ilyenek, de ahogy mondtam is, mi kimaradunk ebből, és azt mondjuk, amit a legfontosabbnak tartunk azért, hogy élvezetesebb legyen a sportág a számunkra, és azoknak is, akik szintén imádják ezt” – szögezte le a négyszeres világbajnok.
A versenyzők elsősorban a gumik, az aerodinamika, az autók súlya, valamint a csapatok pénzügyi forrásai közti egyenlőtlenségeket emelték ki megoldandó problémaként, és Grosjean nemrég az Auto Hebdónak azt nyilatkozta, az FIA elnöke, Jean Todt is egyetért a GPDA álláspontjával.
A Racing Point technikai igazgatója, Andrew Green egy hungaroringi sajtóbeszélgetésen úgy vélte, súlyozni kell a pilóták véleményét, Otmar Szafnauer is egyetértett azzal, hogy meg kell hallgatni a versenyzőket. „Ők azok, akik vezetik ezeket az autókat, és van néhány jó érvük. Mindenképpen hasznos” – mondta.
Szafnauer viccelve megjegyezte, hogy gyakran kikérik a saját pilótáik véleményét, de „ritkán fordul elő, hogy megkérdezzük tőlük, milyennek kellene lennie a 2021-es szabályoknak.” Inkább az aktuális ügyekkel foglalkoznak, például egy adott szabadedzés utáni visszajelzésekkel. „Azért jó meghívni őket a közös tárgyalásokra, mert mindenki egyszerre hallja őket, és interakció is kezdődik. Ez a helyes.”