Rendkívüli izgalmakat hozott a Forma-1 visszatérése Törökországba, ami nagyban a nem sokkal a versenyhétvége előtt újraaszfaltozott isztambuli pályának volt köszönhető. Mivel a szervezők nem sokkal a nagydíj előtt készültek el vele, az új aszfaltból még szivárgott az olaj, így már a pénteki szabadedzéseken is korcsolyapályához hasonlított a felülete, majd amikor erre ráesett az eső, a helyzet még rosszabbá vált. Az egészet ráadásul tetézte, hogy a szervezők nem versenypályákhoz használatos aszfaltot fektettek a régi helyére. George Russell szerint hiába lett ettől izgalmas a verseny, ez a hétvége nem volt méltó a Forma-1-hez.
Már az edzések után is arra panaszkodtak a pilóták, hogy az aszfalt miatt nem tudják működésre bírni a Pirelli gumijait, amelyek adott esetben egy körön belül is hol működnek, hol nem. Többen, köztük a Williams brit pilótája a futamon is ezzel szenvedtek.
Két-három másodperces ingadozás volt a köridőkben körönként attól függően, hogy sikerült-e működésre bírni a gumikat, vagy nem. Ez hihetetlen. Ez a hétvége nem igazán arról szólt, amiről a Forma-1-nek kellene
– panaszkodott a futamot utolsó célbaérőként a 16. helyen záró Russell. – Biztos vagyok benne, hogy remek show volt, és biztosan imádtam volna otthonról a kanapéról, de egyszerűen olyan volt, mint a lottóhúzás. Szeretek vizes pályán vezetni, de ez nem erről szólt."
A hétvége során többen is sajnálatukat fejezték ki amiatt, hogy nem tudták megtapasztalni, milyen remek érzés lehet egy modern Forma-1-es autóval az isztambuli pálya, és különösen annak híres nyolcas kanyarja.
„Szerintem mindenki nagyon izgatottan jött ide, erre az első szabadedzés első percétől semennyi tapadásunk sem volt. Ebben a legnagyobb szerepet kétségtelenül az újraaszfaltozás játszotta – mondta Russell. – Úgy hallottam, hogy az utolsó pillanatban készült el. Ezzel együtt verseny szervezői nagyon jó munkát végeztek azzal, hogy időben befejezték, ráadásul a rossz időjárás is hátráltatta őket."
Hogy mennyire is csúszott az autópályák, és nem versenypályák esetében használt aszfalt, azt Russell szavai remekül érzékeltetik. „Olyan volt, mintha jégtakarón vezettünk volna.
A bukóterek régi betonján és a bokszutca lebetonozott részén is sokkal nagyobb volt a tapadás, miközben az normális esetben elképesztően csúszós szokott lenni a pályához képest, de most sokkal jobban tapadt.
Szerintem egyik pilóta sem élvezte ezeket a körülményeket."
Russell egyike volt azon két pilótának, akik már a rajtrácsra menet bajba kerültek. A Williams versenyzője a bokszutca bejáratában nekiment a falnak, miután „gyalogtempóban" sem tudott befordulni. Vélhetően emiatt is érezte úgy, hogy hiába szórakoztak jól a nézők, ilyen versenyekre nincs szüksége a Forma-1-nek.
Ha káoszt és baleseteket akarnak és azt, hogy a versenyzők idiótáknak tűnjenek, akkor más sportágakat és kategóriákat is nézhetnek.
A Forma-1 arról szól, hogy a legjobb autók, a legjobb pilóták és a legjobb csapatok elmennek a világ legjobb pályáira és megmutatják, hogy mit tudnak. Ez a hétvége azonban nem erről szólt. A kanapéról tetszett volna, de talán kell lennie egy arany középútnak, amiből az F1 bizonyára tanulhat, és nem fogunk hétről hétre rulettezni."
Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója a hétvége korábbi részében elmondta, hogy az isztambuli pályát a 2011-es futam előtt aszfaltozták újra, és bár azóta nem igazán használták,
szerinte lehetett volna rajta versenyezni, a szervezők pedig leginkább kozmetikai okokból döntöttek az újraaszfaltozás mellett.
„Úgy gondolom, hogy el akartak készülni a pályával és azt akarták, hogy az jól fessen és minden jó állapotban legyen. Az biztos, hogy az aszfalt elé öreg volt, de ez nem jelent azt, hogy ne lehetett volna rajta versenyezni" – nyilatkozta az olasz szakember a korábbi felületről.