Red Bull's Dutch driver Max Verstappen (L) and Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas are seen at the end of the sprint qualifying at the Autodromo Jose Carlos Pace, or Interlagos racetrack, in Sao Paulo, on November 13, 2021, ahead of Brazil's Formula One Sao Paulo Grand Prix. - Brazil will hold its F1 Sao Paulo Grand Prix on November 14. (Photo by NELSON ALMEIDA / AFP)
Vágólapra másolva!
A Red Bull továbbra is gyanakvó Lewis Hamilton tempóját látva, de Max Verstappen annak ellenére sem elégedetlen az interlagosi sprint után, hogy vereséget szenvedett Valtteri Bottastól.
Lewis Hamilton kizárása után Max Verstappen kezdhette az élről a brazíliai F1 Sprintet, de a holland pilóta a rajtnál visszaesett a 3. helyre a lágy gumikkal induló Valtteri Bottas és Carlos Sainz mögé. A Ferrarit viszonylag gyorsan megelőzte, Bottast viszont nem érte utol, de így is két értékes ponttal lett gazdagabb, ezzel már 21 pontra növelte az előnyét Hamiltonnal szemben.
Galéria: A Sao Pauló-i Nagydíj szombati napja - Galéria
1/43
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 13: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing walks in the Paddock before the sprint ahead of the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 13, 2021 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
„Onnantól kezdve, hogy megtudtam, ők lágy gumikkal rajtolnak, tudtam, hogy nehéz dolgom lesz. A pálya hőmérséklete is jelentősen csökkent, mert elbújt a Nap és ez nagyon kedvezett a lágy gumiknak. Utólag mindig könnyű mondani, hogy mi is használhattunk volna lágy gumikat – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
Verstappen a futam közben is bejátszott rádióüzenetét megerősítve elmondta, problémája volt a sebességváltásokkal, ezt hibáztatta a rajtnál látott visszaesése miatt is.
„Úgy gondolom, jó volt a tempónk, felzárkóztam Valtteri mögé, de nagyon nehéz követni egy másik autót, az ember abroncsai nagyon túlmelegednek. Próbáltam lemaradni és visszavágni, de a gumik már az élettartamuk vége felé jártak, mert a pálya elég agresszív az abroncsokkal. Megpróbáltam, de végül így is szereztem két pontot.”
A Red Bull pilótája nem tudott maradéktalanul élni a lehetőségével, hogy megszerezze a maximális 3 pontot a sprinten, ráadásul Hamilton a mezőny végéről 15 helyet javítva az 5. helyen ért célba. Ezzel szombaton csak annyit ért el, hogy vasárnap a 10. rajtkockából indulhat (a motorcsere miatti büntetése okán), de igazolta, hogy a Mercedesszel továbbra is nagyon gyors.
Az biztos, hogy egy kissé aggasztónak tűnik, de ha megnézzük, hogy már a 3. helyezett is mekkora hátrányba került, 18 másodperccel voltak mögöttünk, akkor látható, hogy nagyon lassúak voltak
– emelte ki Verstappen. – A [rajt után következő] első 10 autót elég gyorsan meg lehet előzni, mert a tempójuk mérföldekre van a mienktől. Viszont, a mi tempónk jó volt, de a holnapi nap eléggé más lesz, a pálya hőmérséklete a kétszeresére is emelkedhet, így minden egy kissé nehezebb lesz.”
Galéria: A Sao Pauló-i Nagydíj szombati napja - Galéria
1/43
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 13: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing walks in the Paddock before the sprint ahead of the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 13, 2021 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Nem csodálkozott Hamilton tempóján Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke sem. A brit szakember elmondta, Verstappenhez hasonlóan a mérnökök is gyanakodnak a Mercedesre, de egyelőre nem tudják, hogy a szabályosnak minősített autóval az ellenfél miként ér el kiemelkedő csúcssebességeket.
Nem igazán lepődtünk meg, hiszen ezt már tegnap is láthattuk. Különösen Lewis csúcssebessége elképesztő."
„Mi a rajtnál veszítettünk, mert a [Mercedes] kockáztatott a lágy gumikkal, mi a közepesekkel kezdtünk, és volt egy kis gondunk a sebességváltóval, de így is az első rajtsorban maradtunk, szereztünk két pontot. Elfogadjuk, és holnap újabb verseny kezdődik” – mondta.
„Főleg Lewis tempóján látható, hogy egy külön kategóriát képviselnek, 27 km/h-val gyorsabbak voltak Lando [Norrisnál], amikor megelőzték őket, ez már egy másik géposztály. [Hamilton] nagyszerűen vezetett, és ahogy korábban is elmondtam, ezen a pályán jól lehet előzni – jelentette ki. – A mai tempóját látva, Lewis holnap meg tudja nyerni a versenyt, nagyon nehéz lesz védekezni ellene."
A tőlünk telhető legjobb munkát kell végeznünk, aztán majd meglátjuk, mi csak azt irányíthatjuk, amit mi teszünk.”
Verstappenhez hasonlóan Sergio Péreznek sem sikerült jól a sprintfutam, mindössze a 4. helyezett lett, miután az egész táv során nem tudta visszaelőzni Sainzot. A vereséghez az is kellett, hogy Verstappen kissé akadályozza őt a rajt utáni kigyorsítás során, majd Pérez nem támadta csapattársát, amikor a 4-es kanyarban lesodródott a pályáról.
„Nem volt ideális. Max mögött voltam, de az ő rajtja nem sikerült jól, és a Ferrari megelőzött. Úgy gondoltam, hogy elég könnyen meg fogom őt előzni, de küszködtem az utolsó kanyarban, nem tudtam megfelelően kigyorsítani az utolsó kanyarba, és ez eléggé visszavetett – mondta. – Számítottunk arra, hogy néhányan lágyakkal versenyeznek majd, de azt gondoltuk, hogy vissza tudjuk verni őket a rajtnál, ám nem ez volt a helyzet.”