A kérdőjelből lassan felkiáltójellé válik, hogy 2026-tól új motorgyártókkal bővül a Forma-1, de az még mindig izgalmas kérdéseket vet fel, hogy a Porsche és az Audi melyik csapatot, csapatokat látja majd el. Előbbivel kapcsolatban konszenzus, hogy a Red Bullhoz tart, utóbbi lehetséges partnerének, partnereinek listája azonban nem ennyire egyértelmű.
Korábban a McLarennel boronálta össze a sajtó az Audit, újabban viszont már az Aston Martin tűnik befutónak. A jelenleg a Mercedes motorját használó McLaren csapatfőnöke határozottan tagadta, hogy a beszállító lecserélésén gondolkodnának.
„Amikor egy csapatnál felmerül egy érdekes lehetőség egy saját motorszállítóval, azt általában megvizsgálják – idézte Andrea Seidl-t a The Race. – Az autónkban viszont egy olyan, bajnokságokat nyerő erőforrás dolgozik, amely éveken át a mércét jelentette."
„Nagyon elégedettek vagyunk vele, mert megmutatja, hogy csapatként hol állunk – utalt arra, hogy az azonos erőforrásokkal felszerelt autók esetében maguk a kocsik, a rajtuk elvégzett munka jelenti a különbséget. – Nagyon örülünk a hosszú távú együttműködésnek a Mercedesszel."
Semmilyen okunk sincs rá, hogy változtatáson gondolkodjunk.
Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a McLaren nem tárgyal az Audival, a színfalak mögött sok minden megtörténhet. A Mercedes valóban a legerősebb motort kínálta a 2010-es évek közepén, de az elmúlt években már csak ritkán voltak nagy fölényben. A McLaren ragaszkodik ahhoz, hogy az istállót ne adják el, így ha az Audi ilyen megoldást preferál, valószínűleg kútba esik a megállapodás.
2026-ban jelentősen átalakulnak az erőforrások paraméterei, így az is izgalmas kérdés lesz, hogy az új korszaknak ki vág neki a legjobb egységgel.