A héten felbontotta Daniel Ricciardo szerződését a McLaren, az ausztrál jövőre nem lesz a csapat tagja. Pedig a patinás istállónál abban bíztak, az elmúlt tíz év egyik legeredményesebb pilótája (ebben az időszakban csak öten szereztek több győzelmet nála) a tapasztalatával hozzásegíti őket a nagyobb sikerekhez, csakhogy házon belül a fiatal Lando Norris vált a falkavezérré, 2021-ben és 2022-ben is felülmúlta Ricciardót.
Zak Brown, a csapat elnöke kifejtette, hogy ennek hatására a jövőben majd másképp alkotják meg a szerződéseket.
Azt hiszem, legközelebb több teljesítményfeltételt építünk be a szerződésbe, hogy legyen védőhálónk, és nem csak simán feltételezni fogjuk azt, hogy egy nagyszerű pilóta mindig nagyszerű marad.
– mondta a The High Performance Podcastban.
Ricciardo utódja Oscar Piastri lesz, ha a szerződéseket vizsgáló testület rábólint a távozására az Alpine-tól, a kirúgott versenyző pedig fontolóra veszi az egy év szünetet, ha nem kap vonzó ajánlatot. Most szigorúan csak a Forma-1 érdekli.
„Az F1 egyetlen sorozat, ami karrierem jelenlegi szakaszában érdekel. Ezt imádom, itt képzelem el magam. Ha viszont nem jó a csillagok együttállása, és nem találok értelmes helyet jövőre, akkor távol maradok egy kicsit feltöltődni, átértékelni a dolgokat" – nyilatkozta.
Ha ez a helyes út, ezt fogom választani.
Nem lenne példa nélküli a tette, már amennyiben később valamelyik istálló igényt tart a szolgálatára. 2023-ra az Alpine-hoz visszatérés lehet opció számára, vagy a Haas; utóbbi abban az esetben tűnik reális forgatókönyvnek, ha az Alpine inkább Mick Schumachert választja.
Günther Steiner azt mondta, náluk „minden nyitott", és a Haas tulajdonosa a következő két versenyre kilátogat, így vélhetően akkor látnak tisztábban a jövőt illetően. De célzott rá, hogy nem feltétlenül Ricciardóra hajtanak. „Mindenki azt hiszi, azzal, hogy elérhető lett, Danielt kell választanunk. De lehet, hogy nem akarjuk őt? Miért is távozott a McLarentől? Óvatosnak kell lennünk" – fogalmazott.