Christian Horner, Toto Wolff and Mattia Binotto team principals during the qualification session at Formula 1 Grand Prix de Monaco on May 25, 2019 in Monte Carlo, Monaco. (Photo by Robert Szaniszló/NurPhoto) (Photo by Robert Szaniszlo / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
A Mercedes, a Ferrari és a Red Bull csapatfőnöke is megszólalt a Belga Nagydíjtól szigorított, pattogással kapcsolatos szabályokkal kapcsolatban. Toto Wolff és Mattia Binotto nehezen viseli, hogy a Red Bull fölénye tovább nőtt a nyári szünet óta.
Az idén bevezetett szabályváltozások eredményeként a pattogás kulcsfontosságú – és egyben veszélyes – szerepet játszott az autók működésében a szezon első hétvégéin, ezért nyár elején a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) módosított a szabályrendszeren. Az oszcilláció mérésére bevezettek egy mérőszámot, amit meghaladva komoly büntetésre számíthatnak a csapatok, valamint betiltották a rugalmas padlólemez használatát.
Noha a Red Bull többször is kifejtette az aggodalmát a módosítás miatt mondván, hogy a jelenségtől leginkább szenvedő Mercedes profitálhat belőle, az elmúlt két versenyhétvégén mégis úgy tűnt, hogy az energiatalosok fölénye tovább nőtt a többiekkel szemben – ezt pedig Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke sem hagyta gúnyos megjegyzés nélkül.
„Az új technikai irányelvek egyértelműen javították a Red Bull teljesítményét.
Egyszerűen nem létezhetne, hogy egy csapat hirtelen nyer vagy veszít fél másodpercet pusztán egy apró szabályváltozás miatt
– mondta Wolff a Holland Nagydíj után. – Azt nem tudom, hogy a szabályok letisztázása hatással volt-e a Ferrari teljesítményére, de kétlem, hogy náluk szerepet játszott volna."
Ezt Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is megerősítette: a svájci-olasz szakember annak ellenére nem érzi befolyásoló tényezőnek a szabálymódosítást, hogy a hosszú egyenesekben láthatóan fel-le mozognak az F1-75-ösök.
„Nem tudom, miben befolyásolta a többi csapatot, de
a Ferrarinál elhanyagolható a hatás
– mondta Binotto. – Belgiumban a Red Bullnak jobb volt a hatékonysága, ráadásul ott jobban koptak a gumik, így ennek semmi köze nem volt a technikai irányelvekhez. Sok pletyka kering erről, de az új irányelveknek semmi közük a teljesítményünkhöz."
A Red Bullt vezető Christian Horner a Belga Nagydíj előtt még viccelődött a szabálymódosítással, és elhárította a kérdéseket, Verstappen újabb két magabiztos győzelme után azonban azt állította, hogy nekik egyáltalán nem kellett változtatnia az RB18-ason a szigorítás miatt.
„Sok szó esett a technikai irányelvekről, és komoly elvárások voltak vele szemben – nyilatkozta Horner. – Talán más csapatokat érzékenyebben érintett, mint a Red Bullt, de